شرایط فسخ یک‌طرفه برای بازیکنان سخت‌تر شد

شرایط فسخ یک‌طرفه برای بازیکنان سخت‌تر شد

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا قانون مربوط به فسخ یکطرفه برای فصول آتی سخت‌گیرانه‌تر شده و به بازیکن اجازه نمی‌دهد به راحتی قراردادش را فسخ کند.

به گزارش فوتبالی، در فصلی که رو به پایان است اکثر باشگاه‌های لیگ برتری با یک مشکل بزرگ دست به گریبان بودند. برخی از بازیکنان و مربیان با توجه به بندی که در قراردادهای‌شان داشتند تهدید به فسخ یک‌طرفه قرارداد می‌کردند.

قبلا این بند فقط در قرارداد بازیکنان و مربیان و خارجی که در لیگ برتر ایران بازی می‌کردند وجود داشت. اما یکی دو سالی است که بازیکنان و مربیان داخلی هم این بند را در قرارداد‌های خودشان می‌گنجانند و با توسل به همین بند، حسابی باشگاه‌ها را تحت فشار می‌گذارند.

اما حالا فدراسیون فوتبال در اصلاحاتی که در قوانین نقل و انتقالات انجام داده یک تغییر بزرگ ایجاد کرده است. به این شکل که اگر یک باشگاه چهار نوبت معادل چهار ماه حقوق تعیین شده در قرارداد بازیکن یا کادر فنی را در سررسید قید شده در قرارداد پرداخت نکنند، طرف قرارداد دارای حق فسخ قرارداد حتی در طول فصل است.

 مشروط به این که بازیکن یا مربی، قبلا باشگاه بدهکار را با اخطار کتبی ۱۵ روزه مطلع کرده باشد. این زمان در لیگ بیست و سوم دو ماه یا دو نوبت پرداخت حقوق بود. به این ترتیب در سه فصل آینده بازیکنان و کادر فنی نمی‌توانند بند فسخ را مثل سابق در قراردادشان قید کنند.

بند دیگری هم که اصلاح شده مربوط به تمدید قراردادهای یک‌ساله است. در قانون جدید در صورت انعقاد قرارداد یک ساله بین باشگاه و بازیکن، باشگاه این حق را دارد تا در صورت تمایل، قرارداد بازیکن را به‌صورت یک طرفه برای فصل بعد هم تمدید کند. مشروط بر این که تا تاریخ سی‌ام اردیبهشت سال بعد تمایل کتبی خود را به بازیکن و سازمان لیگ اعلام کرده باشد و ۲۵ درصد هم به قرارداد فصل بعد بازیکن اضافه کند.

1359