خبر بد برای مدعیان لیگ برتر؛ فقط 19 بازیکن بزرگسال برای فصل آینده!

خبر بد برای مدعیان لیگ برتر؛ فقط 19 بازیکن بزرگسال برای فصل آینده!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های لیگ برتری به خصوص آنها که قرار است در آسیا هم بازی کنند انتظار داشتند تعداد بازیکنان مجاز بزرگسال در فصول آینده افزایش پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته فدراسیون فوتبال قوانینی را که برای 3 فصل آینده لیگ برتر در ماجرای نقل و انتقالات وضع کرده است اعلام کرد. یکی از موضوعات مهم در این قانون مربوط به سهمیه بازیکنان بزرگسال و بازیکنان جوان‌تر است.

برای فصل بیست و سوم قانون این بود که تیم‌ها مجازند 19 بازیکن بزرگسال (یکی کمتر از فصل بیست و دوم) در لیست‌شان داشته باشند و سهمیه زیر 25 سال هم حذف شده بود. این اتفاق در طول فصل اعتراض خیلی از باشگاه‌ها را به دنبال داشت و آنها انتظار داشتند برای فصل آینده تعداد بازیکنان بزرگسال مجاز بیشتر شود.

اما این اتفاق نیفتاده است! البته تعداد بازیکنان مجاز هر تیم از 23 به 27 رسیده است اما هر تیم می‌تواند از میان سقف تعیین شده یعنی 19 بازیکن آزاد، 6 بازیکن زیر 23 سال و 6 بازیکن زیر 21 سال، لیست 27 نفره خود را تهیه کند.

این خبر خوبی برای تیم‌هایی که در چند تورنمنت حضور دارند نیست. به هر حال نمایندگان ایران در آسیا حداقل 8 بازی در مرحله گروهی لیگ نخبگان خواهند داشت. به این بازی‌ها، مسابقات جام حذفی و بازی‌های ملی را هم اضافه کنید. 19 بازیکن بزرگسال برای تیم‌هایی که ممکن است بالای 40 بازی در فصل آینده داشته باشد کم به نظر می‌رسد.

1359