داستان عجیب مهاجم کره ای؛ قهرمان ملی در وطن و یک فرد منفور در ایتالیا

داستان عجیب مهاجم کره ای؛ قهرمان ملی در وطن و یک فرد منفور در ایتالیا

پایگاه خبری فوتبالی- داستان مهاجمی که وقت های اضافه او را به یک قهرمان ملی تبدیل کرد، اما پس از آن روزگار به سود او نچرخید جالب توجه است.

به گزارش فوتبالی ، جام جهانی ۲۰۰۲ پایانی با شوک و شگفتی نداشت. اولین میزبانی که در آسیا که رقابت ها در کره جنوبی و ژاپن برگزار شد درب های جهان را به روی قاره آسیا باز کرد و از بازیکنانی مانند نسل طلایی انگلیس، برزیل پرستاره لوئیز فیلیپه اسکولاری و فرانسه قهرمان جهان میزبانی کرد. با این حال، کره جنوبی و ترکیه به عنوان یک تبم های خاص جام که هر کدام در ۹۰ دقیقه حریف را اسیر خود می کردند نمی توان غافل شد. اولی در نیمه نهایی ۱-۰ از آلمان شکست خورد و ترکیه نیز مغلوب برزیل شد - اما عجیب ترین بخش داستان جایی بود که کره جنوبی موفق شد ایتالیا را در مرحله یک شانزدهم نهایی شکست دهد.

با این حال، آن بازی منجر به یکی از باور نکردنی‌ ترین داستان‌های تاریخ فوتبال در حرفه ای شد، زیرا پروجا  آن یونگ هوان، بازیکن کره‌ای خود را به دلیل نقش او در حذف آتزوری در جام جهانی اخراج کرد و گرداب جنجال ها و اتهامات را به سوی او روانه کرد. این مهاجم کره ای پس از بیرون آمدن از زندگی و دوران کودکی همراه با فقر  فوتبال را فقط به این دلیل شروع کرد که باشگاه محلی آنها به بازیکنان نان و شیر پیشنهاد می داد. این مهاجم کره ای کار حرفه ای خود را در بوسان آغاز کرد و در سال ۱۹۹۹، او جایزه ارزشمندترین بازیکن لیگ کره جنوبی را به دست آورد و اولین بازیکنی شد که از تیمی که عنوان قهرمانی را کسب نکرد، این جایزه را به دست آورد و سپس در سال ۲۰۰۰ به طور قرضی به پروجا ایتالیا رفت.

او در سری آ به شدت تلاش کرد اما در مجموع در دو فصل فقط ۵ گل به ثمر رساند، اگرچه همه چیز در رختکن برای او خوب نبود. آن یونگ هوان پس از بازنشستگی خود فاش کرد که توهین نژادپرستانه مارکو ماتراتزی، مدافع کهنه کار اینتر و‌ تیم ملی ایتالیا، که او را به بوی سیر متهم کرده بود، دردناک بوده است. سیر یک ماده معمولی در غذاهای کره ای است، اما آن یونگ هوان از این اظهار نظر چنان آشفته شد که به طور کلی از خوردن سیر دست کشید. پروجا در پایان قرضی دو ساله خود، گزینه ای برای تمدید حضور و یا حتی خرید دائمی او داشت. با این حال، زمانی که او پس از جام جهانی به ایتالیا بازگشت از تیم باشگاهی خود اخراج شد.

۱۰۰۹