درباره شهید مالک رحمتی که در بالگرد ریاست جمهوری بود؛ خصوصی‌سازی سرخابی‌ها را به سرانجام رساند

درباره شهید مالک رحمتی که در بالگرد ریاست جمهوری بود؛ خصوصی‌سازی سرخابی‌ها را به سرانجام رساند

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور، نقش مهمی در واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی داشت.

به گزارش فوتبالی، پس از شروع اخبار نگران کننده درباره سقوط بالگرد حامل رییس جمهور در ارتفاعات استان آذربایجان شرقی یکی از سوالاتی که مطرح می‌شد این بود که چه کسانی در آن بالگرد حضور داشتند.

تا چند ساعت بعد، خبر دقیقی درباره نام و نشان همراهان رییس جمهور در آن بالگرد وجود نداشت اما کم کم مشخص شد که چه کسانی در بالگرد سانحه‌دیده در کنار رییس جمهور حضور داشتند.

حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

در نهایت پس از چند ساعت جستجوی بی‌وقفه بامداد دیروز بقایای بالگرد سانحه‌دیده کشف و مشخص شد رییس جمهور به همراه همه کسانی که در این پرواز حضور داشتند در این سانحه جان‌شان را از دست داده‌اند.

در بین این نام‌ها یک نفر بود که قبلا برای اهالی فوتبال چندان شناخته شده نبود اما در ماجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چهره مطرح و تاثیرگذاری بود. این فرد کسی نبود جز مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی.

زنده‌یاد رحمتی در تیر ماه سال گذشته رییس سازمان خصوصی‌سازی شد. او جانشین حسین قربان‌‌زاده رییس پیشین سازمان خصوصی‌‌سازی شد که در مدت حضورش در این سازمان روزهای پرحاشیه و جنجالی را پشت سر گذاشته بود.

زنده‌یاد رحمتی 6 ماه ریاست این سازمان را بر عهده داشت و در این مدت کوتاه تلاش زیادی کرد تا پروژه قربان زاده را به پایان برساند و کار خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سریع‌تر پیش برود. رحمتی در بهمن ماه 1402 به عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد و از سازمان خصوصی سازی رفت.

رحمتی البته ثمره تلاش‌‌هایش در سازمان خصوصی‌سازی را در اوایل اردیبهشت ماه دید. جایی که پرسپولیس به کنسرسیومی از چند بانک و استقلال به هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد.

او یکی از شهدای این سانحه دلخراش بود که در فوتبال ایران تاثیر ویژه‌ای گذاشت. هر چند رییس جمهورِ شهید هم به صورت ویژه‌ای به ورزش و فوتبال اهمیت می‌داد.

1359