یاسمن فرمانی در گفت و گو با فوتبالی: چند ماه دیگر به میادین برمی‌گردم/ نمی‌توانم درباره تیم ملی بانوان نظر دهم

یاسمن فرمانی در گفت و گو با فوتبالی: چند ماه دیگر به میادین برمی‌گردم/ نمی‌توانم درباره تیم ملی بانوان نظر دهم

پایگاه خبری فوتبالی- یاسمن فرمانی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان و همسر علی قلی‌زاده، مشغول زندگی در لهستان است.

به گزارش فوتبالی، فرمانی که یکی از بازیکنان ایران در اولین صعود به جام ملتهای آسیا بود، به دلیل جراحی، از فوتبال کمی دور شده است. 

او در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی، درباره وضعیت این روزهایش گفت: در حال حاضر مشغول خانه‌داری و بزرگ کردن بچه هستم و بدون هر استرسی، از زندگی‌ام لذت می‌برم.

یاسمن فرمانی درباره برگشتش به فوتبال پاسخ مفصلی داد: الان شرایط بدنی‌ام مناسب بازی کردن نیست. لهستان لیگ زنان دارد و همین تیم لخ پوزنان که علی در آن بازی می کند، بازی‌هایم در شارلوا را دیده و مشتاق بودند قرارداد امضا کنیم اما من سه ماه بعد از اینکه پسرم به دنیا آمد یک عمل جراحی داشتم و دکترم تا بهمن(سال گذشته) به من اجازه حتی نرم دوی و بلند کردن وزنه بیش از ۴ کیلو نداد. به خاطر همین نمی‌توانستم کاری کنم و عملا بدنم صفر بود. حتی اوایل فروردین هم دوباره با من تماس گرفتند که اگر شرایط بازی را نداری حداقل کنارمان باش تا از تجربه‌ات استفاده کنیم چرا که بازیکنان این تیم جوان بودند و میخواستند من کنارشان باشم که باز هم قبول نکردم چون دوست دارم وقتی برگردم که کاملا آماده باشم. در حال حاضر حدود یک ماه است که تمریناتم را شروع کرده‌ام و حالا حدود دو تا سه ماه تا شروع فصل جدید زمان دارم تا برای این فصل آماده شوم.

بخش بعدی صحبتهای یاسمن فرمانی درباره دوران حضورش در شارلوای بلژیک است: دو سال در شارلوا بازی کردم و آن زمان که من قرارداد بستم این تیم تازه به سوپرلیگ آمده بود ولی همه چیز این تیم در حد پیشرفته و حرفه‌ای قرار داشت و هر کاری که برای تیم مردانشان انجام می دادند برای تیم زنان هم انجام می شد و من در این دو فصل بسیار لذت بردم.

از فرمانی درباره وضعیت لیگ فوتبال ایران پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید: من از سال ۸۷ حدود دو فصل در لیگ یک بازی کردم و بعد به لیگ برتر آمدم. آن زمان توجه به فوتبال زنان زیاد نبود. الان حدود ۵ سال است که در ایران بازی نمی‌کنم. البته که پیگیر نتایج هستم اما چون از نزدیک حضور ندارم نمی‌دانم سطح فوتبال زنان نسبت به قبل چقدر تفاوت کرده است. این فصل هم بازیها پخش نداشت و فقط توانستم نتایج را دنبال کنم و نمی‌شود گفت کدام تیم در این فصل بهتر بود.

فرمانی درباره شرایط تیم ملی فوتبال بانوان نظر خاصی ندارد: چون من هنوز خودم بازی می‌کنم نمی‌توانم نظر بدهم. هرچند که برخی مسائل در تیم ملی عجیب و غریب است اما برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

تا بحث تیم ملی است، فرمانی درباره عملکرد بانوان در جام ملتها هم صحبت می‌کند: وقتی که ما اولین بار به جام ملتهای آسیا صعود کردیم یعنی نتیجه خوب گرفتیم ولی نمی‌توان جلوی چین و تیمهای قوی آسیا که هر سال در مسابقات بوده و قهرمان هم شده‌اند معجزه کنیم و به نوعی راه هزارشبه را یک شبه برویم ولی انشاالله تیم ملی در ادامه باز هم بتواند به جام ملتها صعود کند و نتایج بهتری بگیرند. همه چیز به زمان بستگی دارد.

بخش آخر صحبتهای بازیکن تیم ملی بانوان درباره همسرش است: علی در این سالها خیلی کمکم کرده است و حتی روزهایی که حوصله تمرین ندارم تشویقم می‌کند تا به تمرین بروم. از زمانی که پسرمان هم به دنیا آمده، زمانی که در خانه است او را نگه می دارد تا من به کارهای خودم برسم.

به گفته فرمانی، تا این لحظه صحبتی از جدایی قلی‌زاده از لخ پوزنان نشده است: پیشنهاد بازی برای علی قبلا هم بوده و الان هم هست اما فعلا دو سال دیگر با لخ پوزنان قرارداد دارد و باید دید در آینده چه می‌شود.

گفت و گو از میلاد میرحسینی

۶۰۰۱