افشاگری عجیب؛ "مشاوره داوری"، پست جدید در باشگاه‌ها برای نفوذ در کمیته داوران!

افشاگری عجیب؛ "مشاوره داوری"، پست جدید در باشگاه‌ها برای نفوذ در کمیته داوران!

پایگاه خبری فوتبالی- هر روز اخبار و اتفاقات جدیدی از فوتبال شنیده می‌شود که همه حتی افراد فوتبالی را هم غافلگیر می‌کند.

به گزارش فوتبالی، مشاور داوری ، پستی جدید است که در چند سال اخیر در تیم‌های لیگ برتری مد شده است که ظاهرا قرار بود برای آموزش مسایل داوری در تیمها باشد.

محمدحسین میثاقی در بخشی از برنامه دیشب فوتبال برتر در مورد وظیفه این مشاوران داوری چنین توضیحی داد:« تیم‌ها مشاور داوری دارند. تصاویر رختکن و وی آی پی را ببینید. مشاور داوری یعنی این که شما زنگ بزن کمیته داوران و ببین چه کسانی داور هستند. بعد می‌گویند به فلان داور زنگ بزن. چرا باید یک تیم زودتر بداند که داور یک بازی چه کسی است. با داوران مسابقات ارتباط می‌گیرند و تصمیمات داوری مثل پنالتی را فاکور می‌کنند و پولش را از باشگاه‌ها می‌گیرند. این روند چرا درست نمی‌شود. »

اما توضیح هدایت ممبینی در مورد این پدیده چیست؟ دبیرکل فدراسیون فوتبال و از داوران سال‌های نه‌چندان دور در این مورد گفت:«این جریان مشاور داوری متاسفانه الگوهای غلطی است که می‌گیریم. در انگلیس هم مشاور داوری داریم. کار آنها این است که قوانین داوری را در تمرینات به بازیکنان یاد می‌دهند. آنها در تیم‌های پایه به بچه‌ها مسائل داوری را آموزش می‌دهند. در ایران اما همه چیز برعکس است. فکر می‌کنند قوانین داوری را فقط داور باید بداند. آنها داور را می‌آورند و استفاده آموزشی و علمی از آنها نمی‌کنند. از این داوران و علمشان باید استفاده کرد. ما واقعا یکی از وظایفمان مراقبت از داور است. ما تلاش می‌کنیم در این سه هفته اخیر نظارت دقیق‌تر و بهتر داشته باشیم و با ایجاد یک کارگروه مشکلات و اشتباهات و مسائل مشکوک را کمتر کنیم.»

البته ظاهرا برخی از این افراد به مافیایی هم که گفته می شود در خریدن برخی داوران دست دارند هم نزدیک می شوند و علاوه بر واسطه ها با خود داورها هم لابی می کنند. 

4326