توضیحات دبیر فدراسیون کوهنوردی درباره عملیات تیم نجات در حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور

توضیحات دبیر فدراسیون کوهنوردی درباره عملیات تیم نجات در حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور

پایگاه خبری فوتبالی- دبیر فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در مورد چگونگی فعالیت تیم های جستجو و نجات کوهستان آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور توضیح داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، حسین مقدم دبیر کل فدراسیون، بامداد دوشنبه سی و یک اردیبهشت جهت بررسی فعالیت تیم‌های جستجو و نجات کوهستان و تیم های کوه‌نوردی حاضر در منطقه دیزمار آذربایجان شرقی محل جستجوی بالگرد ریاست جمهوری حضور یافت.

او اظهار کرد: حادثه بسیار تلخی بود که اتفاق افتاد و همه ما را به شدت متأثر کرد. وی با این ابراز تأسف و تأثر، شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، آیت الله دکتر «سیدمحمد آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه را که در راه خدمت به مردم و در حادثه‌ی دردناک سقوط بالگرد، به درجه رفیع شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

حسین مقدم با اشاره به وضعیت جغرافیایی و جوی منطقه گفت: منطقه ایی که این حادثه در آن رخ داده بود، کوهستانی و دارای جنگل های بکر با پوشش گیاهی متراکم و نیز صخره هایی صعب العبور بود که کار را برای عملیات جستجو و نجات بسیار سخت کرده و شرایط آب و هوایی مه آلود، بارانی و گاها برفی و سرد منطقه هم بر شدت سختی آن افزوده بود.

دبیر کل فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی از جمله تیم های امداد و نجات کوهستان هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی در این عملیات افزود: شرایط جغرافیایی و جوی منطقه و هم‌چنین نوع حادثه به گونه ای بود که باید سریعت‌رین و آماده ترین تیم امداد و نجات کوهستان اعزام می‌شد و به همین منظور تیم آذربایجان شرقی که قبلا هم به‌عنوان «استان برتر» در زمینه جستجو و نجات معرفی شده بود به منطقه اعزام و با توجه به شناخت خوبی که از منطقه داشتند موفق به هدایت صحیح دیگر نیروهای امدادی در این عملیات شدند.

مقدم ضمن تقدیر از حضور توانمند کوه‌نوردان و تیم امداد و نجات آذربایجان شرقی در این عملیات ادامه داد: حضور من در این منطقه جهت بررسی اوضاع و عرض خداقوت از طرف مجموعه فدراسیون به تیم‌های جستجو بود که داوطلبانه در این شرایط سخت حضور پیدا کردند.

وی در پایان افزود؛ از خداوند متعال، مغفرت و رضوان الهی را برای یکایک این شهدای والامقام و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان و ملت شریف ایران مسئلت دارم.

7474