جزییات دقیق از لیگ قهرمانان زنان آسیا؛ خاتون در جدول مقدماتی

جزییات دقیق از لیگ قهرمانان زنان آسیا؛ خاتون در جدول مقدماتی

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ قهرمانان زنان آسیا پس از چند سال که به صورت آزمایشی و با نام جام باشگاه های آسیا برگزار می شد، از این فصل به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد و خاتون بم نماینده ایران در این مسابقات است.

به گزارش فوتبالی، پس از چند سال که رقابت های باشگاهی آسیا به صورت آزمایشی برگزار می شد بالاخره ای اف سی مجوز برگزاری لیگ قهرمانان آسیا را در بخش زنان صادر کرد تا این مسابقات از شهریور امسال به طور رسمی آغاز شود.

با اعلام ای اف سی ۲۲ تیم برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند که خاتون بم هم نماینده ایران در این مسابقات است. 

بر این اساس، قهرمانان ۸ کشور برتر آسیا بر اساس آخرین رده بندی تیم های ملی زنان مستقیما به مرحله گروهی صعود می کنند و ۱۴ تیم دیگر باید در مرحله مقدماتی شرکت کنند که تیم خاتون با توجه به رتبه ایران که دوازدهم آسیا است باید در دور مقدماتی حضور پیدا کند.

نمایندگان ژاپن، کره شمالی، استرالیا، چین، کره جنوبی، چین تایپه، فیلیپین و ویتنام مستقیما در دور گروهی حضور پیدا خواهند کرد.

نمایندگان تایلند، ازبکستان، میانمار، ایران، هند، اردن، هنگ کنگ، لائوس، مالزی، نپال، امارات، عربستان، سنگاپور و بوتان هم چهارده تیمی را تشکیل می دهند که باید ابتدا در دور مقدماتی شرکت کنند.

دور مقدماتی این مسابقات از ۴ تا ۱۰ شهریور برگزار می شود. در این دور ۲ گروه ۴ تیمی و ۲ گروه ۳ تیمی تشکیل می شود که تیم های اول هر گروه به دور گروهی صعود می کنند.

دور گروهی مسابقات نیز در ۳ گروه چهار تیمی از ۱۵ تا ۲۵ مهر برگزار می شود. از این مرحله هم تیم های اول و دوم هر گروه به علاوه دو تیم سوم گروه ها به دور حذفی صعود خواهند کرد.

6001