خبر فوری؛ شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد

خبر فوری؛ شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد

پایگاه خبری فوتبالی- آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در سانحه سقوط بالگرد که حوالی ظهر دیروز در ارتفاعات استان آذربایجان شرقی رخ داد به همراه دیگر مقاماتی که در بالگرد حضور داشتند، به شهادت رسیدند.

به گزارش فوتبالی، «آیت‌الله رئیسی» دیروز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه در سفری یک‌روزه به استان آذربایجان شرقی رفته بود تا به ‌همراه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، سد «قیزقلعه‌سی» محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را افتتاح کند.

بعد از افتتاح، رئیس‌جمهور و همراهانش با چند بالگرد در مسیر برگشت بودند که یکی از 3 بالگرد بر اثر مه شدیدی که در منطقه به وجود آمده بود  در منطقه صعب‌العبوری در ورزقان دچار سانحه شده و سقوط کرد.

عملیات امداد و نجات از همان دقایق ابتداییِ رخ دادن سانحه شروع شده بود. اما بدی آب و هوا، مه‌آلود بودن آسمان منطقه، بارش باران و در نهابت برف، کار امداد و یافتن هلی‌کوپتر سانحه‌دیده را دشوار کرده بود. با فرا رسیدن شب و تاریک‌تر شدن هوا کار امداد و نجات سخت‌تر هم شد.

سرانجام جستجوها برای یافتن هلی‌کوپتر سانحه دیده دقایقی قبل نتیجه داد و متاسفانه مشخص شد که آیت‌‌الله‌ رییسی و همه همراهانش در اثر شدت جراحات وارده ناشی از سقوط هلی کوپتر به شهادت رسیده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.  

لحظه اعلام رسمی خبر شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد<br>