رسمی؛ اشکان دژاگه از فوتبال خداحافظی کرد

رسمی؛ اشکان دژاگه از فوتبال خداحافظی کرد

پایگاه خبری فوتبالی- کایپتان سابق تیم ملی ایران در 37 سالگی فوتبال را کنار گذاشت.

به گزارش فوتبالی، اشکان دژاگه بازیکن سابق تیم ملی ایران روز جمعه در پستی که در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرد به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کرد. دژاگه در حالی این تصمیم را گرفت که در حال حاضر 37 ساله است و از ابتدای فصل که از فولاد خوزستان جدا شد دیگر به عضویت هیچ تیمی در نیامد.

کایپتان اسبق تیم ملی ایران در پست خداحافظی‌اش نوشت: «خداحافظ خانواده فوتبال؛ پس از سال‌ها لحظات فراموش‌نشدنی در زمین، زمان آن رسید که از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کنم! از همان روزهای اول که در خیابان‌ها توپ می‌زدم، تا نمایندگی کشورم در بزرگترین عرصه‌ها، فوتبال برای من بیش از یک بازی، یک عشق، یک سفر و یک راه زندگی بود. من بی‌نهایت قدردانم که فرصت پوشیدن پیراهن باشگاه‌های قابل احترام و تیم ملی عزیزم را داشته‌ام. هر بازی، هر گل و هر پیروزی برای همیشه جای ویژه‌ای در قلب من خواهد داشت. از هم‌تیمی‌هایم، مربیانم، طرفداران و همه کسانی که در طول این سفر باورنکردنی مرا حمایت کردند، از صمیم قلبم سپاسگزارم! مرسی فوتبال.»

دژاگه فوتبال را از تیم جوانان باشگاه «تبه» در آلمان شروع کرد. سپس به هرتابرلین رفت و در تمامی رده‌های سنی برای این باشگاه بازی کرد. او سپس به وولفسبورگ منتقل شد و بعد از 5 سال بازی در این تیم برای اولین بار از آلمان خارج شد و به فولام در لیگ برتر انگلیس رفت. 

بعد از دو فصل حضور در فولام به تیم العربی قطر رفت و پس از 3 فصل بازی در این باشگاه به صورت آزاد به باشگاه قبلی‌اش یعنی وولفسبورگ برگشت. بعد از آن مدتی بدون باشگاه بود و سپس به ناتینگهام فارست رفت. 

در تابستان 1397 بالاخره تصمیم گرفت برای ادامه بازی به ایران بیاید و برای این منظور به تراکتور تبریز پیوست. اشکان پس از 3 فصل بازی برای تراکتور به قطر رفت و یک فصل برای الشحانیه بازی کرد. در بازگشت دوباره به ایران هم به فولاد خوزستان رفت.

فولاد آخرین باشگاهی بود که اشکان در آن بازی کرد. او 57 بار هم پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و توانست 11 گل بزند. این در حالی بود در آلمان برای همه تیم‌های ملی رده سنی این کشور بازی کرده بود. اما در نهایت تیم ملی ایران را به عنوان تیم ملی اصلی خودش انتخاب کرد.

1359