گزارش ویژه/ اتفاقات مشکوک در سالی که مس به لیگ برتر صعود کرد!

گزارش ویژه/ اتفاقات مشکوک در سالی که مس به لیگ برتر صعود کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- در روزهای اخیر افشای فساد در باشگاه مس رفسنجان تبدیل به سوژه اصلی رسانه‌ها و محافل خبری شده است.

به گزارش فوتبالی، فسادی که ظاهرا فقط محدود به این باشگاه نیست و دامنه آن به جاهای دیگری مثل بخشهایی از سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون فوتبال و حتی فعالان رسانه‌ای هم کشیده شده است.

این روند ادامه دارد و هر روز زوایای جدیدی از فساد در فوتبال ایران رونمایی می‌شود. دیروز داود مهابادی سرمربی سابق فوتبال در گفت‌وگو با رسانه‌ها از یک ماجرای عجیب رونمایی کرد. ماجرایی که سال 1398 مربوط می‌شود.

مهابادی سرمربی سابق تیم فجر شهید سپاسی در خصوص اتفاقات و پرونده اخیر فساد به فوتبالی گفت: «این اتفاقاتی که الان شاهد آن هستیم در همان زمان هم به ما لطمه زد و در حالی که تیم ما در نیم فصل اول در صدر جدول بود در انتهای فصل در رتبه هفتم یا هشتم کار را به پایان رساندیم. در همان سال ما در دیدار رفت بازی را با برتری 2 بر یک از مس رفسنجان بردیم اما در دیدار برگشت که جزو سه بازی پایانی فصل بود با یک پنالتی مشکوک ما بازی را باختیم.» 

مهابادی در ادامه گفت: «به من و تیم ما پیشنهادی داده نمی‌شد اما می‌دیدیم که قضاوت‌ها در نهایت علیه ماست و باعث نتیجه نگرفتن تیم ما شد. به هر حال از آن فصل چندین سال است که گذشته است و مرور آن دوران فایده‌ای ندارد. در این مدت پانزده یا شانزده ساله‌ای که در فوتبال بودم افراد ناشناسی به من چندین بار در پایان فصل پیشنهادهایی دادند که بدون توجه به آن پیشنهادها به کار خود ادامه می‌دادم و نتیجه لازم را کسب می‌کردم. فوتبال یک ورزش مردانه است و فرقی نمی‌کند ابتدای فصل باشیم یا انتهای فصل. باید با تمام وجود بازی کرد. اما الان که متوجه شدم چرا تیمی که در ابتدای آن فصل در صدر بود و در انتهای فصل در رتبه‌های پایین‌تر، این موضوع مرا بیشتر ناراحت می‌کند چون زحمات ما بیخود و بی جهت برباد رفته است.

مهابادی در ادامه افشاگری‌هایش گفت: «یکی از داواران سرشناس فوتبال در ابتدای همان فصل پیشنهاد داد که فرزندش را در لیست زیر 23 ساله‌های فجرشهید سپاسی قرار دهم و او در ازای این کار، 10 امتیاز آن فصل را برای ما تضمین می‌کرد! که فردای همان روز پیش از آغاز لیگ یک او را از لیست تیم خط زدم.»

او حرف‌هایش را گلایه به پایان برد و گفت: «متاسفانه در یک دهه اخیر عده‌ای در فوتبال ورود کردند که در کنار دلالی همه کار کردند و شرایط را طوری پیش بردند که دیگر جای افرادی نظیر من، آقای فرکی، آقای پیروانی و دیگر دوستان نیست. امیدوارم دستگاه‌های قضایی به طور جدی این مسئله را دنبال کنند تا دست این افراد و تخلفات چیده شود.»

1229