گزارش ویژه/ تراکتور قبل و بعد از زنوزی؛ وقتی اعداد حرف می‌زنند!

گزارش ویژه/ تراکتور قبل و بعد از زنوزی؛ وقتی اعداد حرف می‌زنند!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که تصور می‌شد با آمدن زنوزی به تراکتور این تیم به سرعت به موفقیت نزدیک خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش فوتبالی، بعد از شکست تراکتور مقابل رفسنجان که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اتفاق افتاد، انتقادها از محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه دوباره شدت گرفت. این شکست چون در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و مقابل چشم هواداران تراکتور رقم خورد، اعتراضاتِ پس از آن هم بازتاب بیشتری پیدا کرد.

این اولین بار نیست که هواداران تراکتور علیه مالک این باشگاه موضع می‌گیرند. پیش از این چند بار شاهد چنین برخوردهایی از سوی هواداران تراکتور بودیم. اما ظاهرا برخوردها به قدری تند و تحکم‌آمیز بوده است که باعث دلخوری شدید زنوزی شده و تصمیم واگذاری باشگاه توسط او را به دنبال داشته است.

واقعیت این است که تکلیف طرفداران تراکتور با مالک این باشگاه هم چندان مشخص نیست. وقتی زنوزی کرور کرور پول خرج می‌کند و ستاره‌های گران‌قیمت ایرانی و خارجی را به تبریز می‌برد هواداران این تیم از خوشحالی و غرور سر به آسمان می‌سایند و زنوزی را ستایش می‌کنند. اما وقتی کار به جایی می‌رسد که هواداران تراکتور مطمئن می‌شوند باز هم از جام خبری نیست ناگهان زنوزی تبدیل به عامل اصلی ناکامی تراکتور می‌شود!

البته مقایسه عملکرد تراکتور پیش و پس از حضور زنوزی در این باشگاه نتایج کاملا معناداری را به دنبال دارد. آماری که می‌تواند تا حدودی تایید کننده نظر هواداران تراکتور درباره مالک این باشگاه باشد. اما نوشتن همه تقصیرات به پای زنوزی هم کاملا غیرمنصفانه است

تراکتور وقتی از سال 1388 به لیگ برتر آمد تا سال 1397 و قبل از حضور زنوزی 3 بار نایب قهرمان لیگ شد که می‌توان این اتفاق را بدشانسی دانست. به خصوص ماجرای عجیب لیگ چهاردهم را. تراکتور در آن دوران یک بار هم قهرمان جام حذفی شد و توانست در 5 بازی متوالی پرسپولیس را شکست بدهد.

اما از سال 1397 تا امروز که زنوزی مالک این باشگاه شده است تراکتور تقریبا در پایان همه فصول در رده چهارم قرار گرفته است! تنها یک قهرمانی جام حذفی را به دست آورده است و در اغلب مسابقاتش مقابل پرسپولیس و استقلال شکست خورده است. شکست 7 بر یک مقابل استقلال هم که فراموش نشدنی است.

این مقایسه نشان می‌دهد تراکتور بعد از آمدن زنوزی و با وجود همه هزینه‌هایی که او در این باشگاه انجام داده نتوانسته رضایت طرفدارانش را جلب کند. بخشی از هواداران تراکتور شخص زنوزی و مدیریت اشتباه او را دلیل اصلی ناکامی تراکتور در این سال‌ها می‌دانند. اما مساله این است که هواداران تراکتور خیلی دیر متوجه اشکالات تیم‌شان می‌شوند.

زنوزی هزینه‌های هنگفتی را صرف ساختن یک تیم مدعی کرده است و بیشتر از همه دوست دارد از این همه هزینه نتیجه هم بگیرد. در واقع شاید بزرگ‌ترین متضرر ناکامی سال‌های اخیر تراکتور شخص زنوزی باشد. اما هواداران تراکتور باید تکلیف خودشان را با روشن کنند.

آنها باید بدانند کدام زنوزی را می‌خواهند؟ مدیری که چپش پر است و هر ستاره‌ای را که هواداران تراکتور دوست دارند به تبریز می‌برد یا مدیری که کمتر اما عاقلانه‌تر هزینه می‌کند؟ اگر دومی را ترجیح می‌دهند آیا باز هم او را دوست خواهند داشت؟ 

شکی نیست که زنوزی طی این سال‌ها اشتباهات زیادی هم داشته است. او قطعا برخی از امور را به افرادی سپرده است که دلسوزانه کار نکرده‌‌اند و با تصمیم‌ها و مشاوره‌های اشتباه، تراکتور را از مسیر موفقیت دور کرده‌اند. اما این هواداران تراکتور هستند که باید بگویند از زنوزی چه می‌خواهند.

1359