10 نکته از لیگ نخبگان آسیا؛ شاید دربی آسیایی هم ببینیم

10 نکته از لیگ نخبگان آسیا؛ شاید دربی آسیایی هم ببینیم

پایگاه خبری فوتبالی – یک: فصل جدید رقابتهای باشگاهی در فوتبال آسیا از شهریور ۱۴۰۳ با حضور ۲۴ تیم (۱۲ تیم از غرب و ۱۲ تیم از شرق آسیا ) در دو گروه آغاز خواهد شد.

دو: هر تیم چهار بازی خانگی و هر چهار بازی خارج از خانه مجموعا هشت بازی انجام خواهد داد. بازیهای مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت نخواهد بود. به طور مثال ممکن است استقلال با الهلال در تهران یا ریاض بازی کند و خبری از بازی برگشت نیست. حتی ممکن است دربی آسیایی هم داشته باشیم.

سه: سهمیه ایران در این بازیها دو به اضافه یک است.استقلال و پرسپولیس به صورت مستقیم و قهرمان جام حذفی هم به صورت پلی‌آف در بازیها حاضر خواهند بود.

چهار: مسابقات لیگ نخبگان آسیا ادامه‌دهنده همان بازیهای جام باشگاههای آسیا و لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و افتخارات قبلی تیمها به رسمیت شناخته می‌شود.

پنج: پس از پایان مرحله گروهی هشت تیم  از هر منطقه شرق و غرب آسیا به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا خواهند کرد. 

شش: فرمت یک هشتم به این شکل است که تیم اول جدول منطقه غرب یا شرق به مصاف تیم هشتم جدول می‌رود، تیم دوم با هفتم ، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم بازی می‌کنند. بازیهای این مرحله به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

هفت: از مرحله یک چهارم تا فینال، بازیها به صورت تک‌بازی و به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد تا قهرمان اولین دوره لیگ نخبگان آسیا مشخص شود. 

هشت: تعداد بازیکنان خارجی در این بازیها نامحدود خواهد بود.

نه: جوایز لیگ نخبگان آسیا نسبت به لیگ قهرمانان آسیا چند برابر خواهد بود و تیمهایی که در این بازیها به مراحل بالا می‌رسند پاداشهای میلیون دلاری از ای‌اف‌سی دریافت می‌کنند.

ده: چهار تیم برتر این بازیها به جام باشگاههای جهان در سال۲۰۲۵ خواهند رفت.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی