گزارش ویژه/ ده نکته از هوادار – پرسپولیس در اکباتان؛ ادامه تعقیب و گریز در تهران

گزارش ویژه/ ده نکته از هوادار – پرسپولیس در اکباتان؛ ادامه تعقیب و گریز در تهران

پایگاه خبری فوتبالی- یک: پرسپولیس و هوادار از نظر نوع بازی شبیه یکدیگر بودند، هر دو تیم علاقه زیادی به ساخت بازی از عقب زمین داشتند، به ندرت زیر توپ می‌زدند، مدام پاس کوتاه می دادند و مدام سعی می‌کردند با پرس از بالا توپ را پس بگیرند.

دو: تفاوت در کیفیت نفرات بود، یعنی جایی که بازیکنانی در سطح یک فوتبال ایران در پرسپولیس حضور دارند ولی بضاعت هوادار اجازه نمی‌داد از یک جایی فراتر بروند، حتی تلاش بیشتر هم کارگر نبود. مسعود شجاعی از پراید نمی‌تواند سواری بنز را بگیرد.

سه: شاهد یکی از سنگین‌ترین کورس‌های تاریخ استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی هستیم، جایی که هر تیمی اشتباه کند به قیمت از دست رفتن جام خواهد بود. پرسپولیس به واسطه چند سال قهرمانی فشار روحی روانی کمتری را متحمل است برای همین با آرامش بیشتری بازی می‌کند. این زودتر بازی کردن هم موافق و مخالف خود را دارد. به هر حال به‌ خاطر بازی‌های مرحله یک‌چهارم جام حذفی که قرار بود پنج‌شنبه برگزار شود، بازی تیم‌هایی که در جام حذفی حضور دارند روز شنبه برگزار شد. در واقع به‌خاطر هوادار، بازی اول هفته برگزار شد. 

چهار: میانگین سنی تیم هوادار به شدت بالاست، آنها پیرترین تیم لیگ هستند ولی در زمین چیزی که شاهد هستیم خلاف این موضوع بود. آنها به شدت پرسپولیس را اذیت کردند و شاگردان اسمار اصلا برد راحتی را به دست نیاوردند.

پنج: از روزی که علیرضا بیرانوند به پرسپولیس آمده این تیم در تمام سال‌هایی که بیرو حضور داشته قهرمان لیگ شده تا تفاوت دروازه‌بان «درجه ‌یک» با بقیه گلرها مشخص شود. در این فصل نمایش سیدحسین حسینی هم در استقلال عالی بوده و این جنگ گل‌نخوردن هم مثل جنگ قهرمانی جذاب است. در این بازی‌های پایانی هر گلری کمتر اشتباه کند تیمش شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. روز شنبه بیرانوند فوق‌العاده بود.

شش: عیسی آل‌کثیر یکی از بهترین توپ ‌قطع‌کن‌های ایران است که به موقع در نقاط کور به توپ ضربه بزند. توپ‌هایی که از کنار و به صورت تیز ارسال می‌شود هم خوراک عیسی است که به دلیل سرعت انفجاری که دارد با بغل پا آنها را به گل تبدیل می‌کند. ولی عیسی هر چقدر که در این قضیه تبحر دارد در زدن توپ‌های تک‌به‌تک ضعف دارد.

هفت: ورود مسعود شجاعی به جرگه مربیان لیگ‌ برتری اتفاق مبارکی است. شجاعی به دلیل نگرشی که به فوتبال دارد ترجیحش فوتبال است تا تخریب بازی حریف. در روزگاری که اکثر مربیان بازی تخریبی و تدافعی را به فوتبال ترجیح می‌دهند حضور امثال شجاعی، دقیقی و نویدکیا باعث می‌شود سطح کیفی لیگ بالاتر برود.

هشت: نیمکت نشینان پرسپولیس هم مثل استقلال از نظر فنی با تیم اصلی تفاوت زیادی دارند. هر وقت اوسمار مجبور به تعویض می‌شود کیفیت بازی پرسپولیس افت فاحشی پیدا می‌کند. امیری، صادقی و سایر نیمکت‌نشینان پرسپولیس از نظر فنی کارآیی سابق را ندارند.

نه: این هفته‌ها هفته‌های داریوش شجاعیان است. ستاره فراموش‌شده‌ای که در این سال‌ها مصدومیت و افت بدنی اجازه نداد هنرش را در زمین ببینیم حالا به بهترین فرم خودش برگشته و با بازوبند کاپیتانی هوادار در میانه‌ میدان جولان می‌دهد. او یک هافبک فوتبال‌بلد است که می‌داند کجا به توپ چگونه ضربه بزند. افسوس که بهترین سال‌های داریوش با مصدومیت و بدشانسی گذشت.

ده: تعقیب و گریز در صدر جدول همچنان ادامه دارد، نه پرسپولیس دست‌بردار است و نه استقلال. برای همین رقابت به اوج حساسیت خود رسیده است. گاهی پرسپولیس به صدر می‌رود و استقلال مجبور است دوباره آن را پس بگیرد. این هیجان همچنان قرار است تنور فوتبال ایران را داغ داغ نگه دارد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی