گرد و خاک‌ فیفا برای زنان؛ از جام جهانی فوتسال تا جام جهانی باشگاه‌ها

گرد و خاک‌ فیفا برای زنان؛ از جام جهانی فوتسال تا جام جهانی باشگاه‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا امروز در ادامه روند توسعه فوتبال و فوتسال زنان چند کار مهم انجام داد تا در سال های آینده شاهد رقابت های جذابی در بخش فوتبال و فوتسال زنان باشیم.

به گزارش فوتبالی، صبح امروز با اعلام فیفا چند مصوبه خوب برای فوتبال و فوتسال زنان به ثبت رسید تا انقلاب بزرگی در این دو رشته را شاهد باشیم.

فیلیپین، اولین میزبان جام حهانی فوتسال زنان

اولین اقدام امروز فیفا معرفی میزبان جام جهانی فوتسال زنان در سال ۲۰۲۵ بود که فیلیپین به عنوان اولین میزبان معرفی شد. قرار است این مسابقات با ۱۶ تیم برگزار شود و از آسیا ۳ تیم برتر به این رقابت جذاب راه پیدا خواهند کرد. تیم ملی فوتسال زنان ایران که در دو دوره قبلی جام ملت های آسیا قهرمان شده است، امیدوار است با قهرمانی در جام ملت های پیش روی که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود جواز حضور در جام جهانی را بدست بیاورد.

جام جهانی باشگاه ها؛ تصمیم خاص فیفا برای زنان

فیفا امروز از یک اقدام جالب دیگر خود هم رو نمایی کرد. قرار است جام جهانی باشگاه های زنان از سال ۲۰۲۶ به تقویم فیفا اضافه شود. این مسابقات با حضور ۱۶ تیم و هر ۴ سال یک بار برگزار می شود. البته ساز و کار این رقابت ها هنوز مشخص نشده است.

استرالیا، میزبان جام ملت های زنان آسیا در سال ۲۰۲۶

استرالیایی ها پس از میزبانی موفق جام جهانی زنان، حالا میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۶ را هم گرفتند تا شاهد رقابت های با کیفیت دیگری در آسیا باشیم. تیم ملی فوتبال زنان ایران در دوره قبل این مسابقات حضور داشت اما در گروه خود حذف شد.

این اقدامات فیفا نشان می دهد آنها به فوتبال و فوتسال زنان توجه ویژه ای دارند. میزبان جام جهانی ۲۰۲۷ هم چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

6001