پیش‌بازی تراکتور - مس رفسنجان؛ خوشبختی مطهری یا جادوی نویدکیا؟

پیش‌بازی تراکتور - مس رفسنجان؛ خوشبختی مطهری یا جادوی نویدکیا؟

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور برای رسیدن به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی باید برای اولین بار از سد تیم تحت هدایت محرم نویدکیا بگذرد.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تراکتور در تبریز میزبان مس رفسنجان است. دو تیم در لیگ برتر امسال دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل کار یک پیروزی برای تی‌تی‌ها در تبریز برابر تیم تحت هدایت ساکت الهامی و تساوی در رفسنجان برابر تیم تحت امر محرم نویدکیا بوده است.

تراکتور در شرایطی باید از مس پذیرایی کند که نجات فصل این تیم در گرو موفقیت در جام حذفی است و اولویت اصلی این باشگاه، فتح این جام پس از عدم توفیق در لیگ برتر است. پرشورها که در سال جدید شمسی با عدم کسب پیروزی و توقف های متوالی، لیگ برتر را از دست داده و به پایان راه با پاکو خمز رسیدند، با حمید مطهری در چهار دیداری که این مربی مسئولیت فنی تیم را بر عهده داشته، شکستی نخورده‌اند و حاصل کار آن‌ها کسب سه پیروزی و یک تساوی بوده است.

 قرمزها همچنین در سه دیدار اخیر خود گلی هم دریافت نکرده‌اند تا از این حیث هم شرایط خوبی داشته باشند و باید دید این تیم که با درخشش حسین پورحمیدی در بازی های اخیر همراه بوده و البته این دروازه‌بان در بازی گذشته تیمش در جام حذفی هم درخشید، می‌تواند به سریال موفقیت های خود ادامه داده و منجر به راهیابی پرشورها به مرحله نیمه نهایی شود یا نه.

در سمت مقابل مس رفسنجان با محرم نویدکیا روزهای خوبی را سپری می‌کند و اگر چه طلسم شکست ناپذیری این سرمربی با نارنجی‌ها، دو هفته پیش مقابل صنعت نفت آبادان شکسته شد؛ اما نویدکیا با کسب تساوی برابر سپاهان نشان داد همچنان مقابل تیم های مدعی حرفی برای گفتن دارد و باید دید پس از کنار زدن استقلال از جام حذفی، می‌تواند مانع صعود یک تیم مدعی دیگر شود یا نه.

دو تیم پیش از این یک بار در جام حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که مربوط به سه سال پیش است که شاگردان محمد ربیعی توانستند در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۱ از سد تیم تحت هدایت زوونیمیر سولدو گذشته و تی‌تی‌ها را در همان مراحل ابتدایی از گردونه رقابت‌ها کنار بگذارند.

اما یک نکته آماری دیگر هم به نفع نارنجی‌ هاست و آن هم مربوط به آمار رویارویی های محرم نویدکیا با تراکتور است. سرمربی مس در پنج تقابل خود با تراکتور شکستی را تجربه نکرده و باید دید فردا هم‌ می‌تواند این آمار مساعد را تداوم بخشد یا نه. در سمت مقابل حمید مطهری در دو تقابل با تیم رفسنجانی به دو تساوی رسیده که در این مسابقه قطعاً این نتیجه حاصل نخواهد شد.

نتیجه مرحله گذشته: تراکتور پس از تساوی یک بر یک مقابل ذوب‌آهن در تبریز در وقت های قانونی و تلف شده، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسید و مس هم در رفسنجان پس از تساوی یک بر یک مقابل پیکان، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

تراکتور - مس رفسنجان

پنج‌ شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۹

ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

تیم داوری: حسن اکرمی، محمدعلی پورمتقی، علی اکبر نوری و هادی علی نیافر

1997