زری فتحی: بخشی از موفقیتم را مدیون لیگ پویا و تیم ملی فوتسال زنانمان هستم

زری فتحی: بخشی از موفقیتم را مدیون لیگ پویا و تیم ملی فوتسال زنانمان هستم

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات فوتسال جام ملت های مردان آسیا چندی قبل برگزار شد که با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. اما اتفاق مثبت دیگر این مسابقات حضور زری فتحی و گلاره ناظمی به عنوان داور در این مسابقات بود.

به گزارش فوتبالی، زری فتحی داور بین المللی و شیرازی فوتسال ایران که چندی قبل برای دومین بار به قضاوت در جام ملت های فوتسال مردان آسیا پرداخت، گفت و گویی با سایت فوتبالی انجام داد.

فتحی در پاسخ به این سوال که چندمین بار است به عنوان داور در مسابقات جام ملت های آسیا برای مردان قضاوت می کند گفت: این دومین تجربه من در جام ملت های فوتسال مردان آسیا بود و هر داوری هدف نهایی اش در آسیا این است که بتواند دور نهایی مسابقات جام ملت ها را قضاوت کند و من دو بار پشت سر هم به این مسابقات دعوت شدم و توانستم این مسابقات را قضاوت کنم.

فتحی در ادامه در مورد بازی های مهمی که داوری کرد گفت: من در مجموع در ۸ بازی حضور داشتم که مهمترین آن ها دیدار ژاپن مقابل کره جنوبی بود که سر داور بودم و‌در دیدار تایلند و ویتنام هم به عنوان داور دوم حضور داشتم.

همچنین زری فتحی در پاسخ به این سوال که آیا قضاوت برای مردان برای او سخت نیست گفت: ما در کشوری زندگی میکنیم که در بخش زنان لیگ بسیار پویا و تیم ملی بسیار قدرتمندی داریم و اگر این تیم ها نبودند قطعا منِ زری فتحی به اینجا نمیرسیدم به خاطر اینکه من در ایران بازی هایی را قضاوت کردم که سطح بسیار بالایی داشتند. ممکن است از نظر بدنی بازی های آقایان و زنان قابل قیاس نباشند ولی من در ایران بازی هایی را قضاوت کردم که سطح کیفی بسیار بالایی داشتند و خیلی دوست داشتم راجع به این موضوع صحبت کنم و موفقیت هایی که از ما در سطح آسیایی و جهانی دیده می شود بخشی از آن به خاطر لیگ‌ پویا و بازیکنان با کیفیتی است که ما در کشورمان داریم و آن ها پله ای از موفقیت های ما در داوری هستند.

زری فتحی همچنین از خاطرات جالب خود در جام ملت های اولی که شرکت کرده بود این چنین گفت: اولین دوره ای که در مسابقات آسیایی حضور داشتم وقتی برای اولین بار به سالن رفتم که سالن را به همراه داوران دیگر چک کنیم، یکی از مسئولین که از کویت بود فیسبوکش را باز کرد و به من نشان داد که چقدر داوری من یه عنوان کسی که با حجاب هستم در کشورشان بازتاب داشته است چرا که زنان آنجا فکر می کردند به خاطر حجاب نباید به سمت ورزش بروند و به من گفت دیدن شما باعث شده تلنگری به آنها زده شود و همه استقبال کرده بودند.

این داور کشورمان درباره اینکه چرا در مراحل پایانی حضور نداشت هم گفت: نمی توانم دقیق بگویم که چرا در مراحل پایانی حضور نداشتم اما تصمیمی است که ای اف سی می گیرد و قطعا دلایل منطقی و قانع کننده ای پشتش است. من دو سال پیش دیدار رده بندی را سوت زدم و خب قاعدتا نمی شود هر سال یک داور بازی رده بندی را سوت بزند و با توجه به حضور تیم ملی کشورمان در فینال نمی توانستم آن دیدار را هم قضاوت کنم و خب از اینکه در مراحل پایانی حضور نداشتم ناراحت هم نیستم.

زری فتحی درباره شانسش برای حضور در جام جهانی مردان و زنان هم گفت: برای حضور در جام جهانی تمام تلاشم را انجام می دهم و خب در حال حاضر کاندیدا حضور هم در جام جهانی مردان و هم در جام جهانی زنان هستم و واقعا نمیدانم چه اتفاقی قرار است برای من رخ بدهد اما در این مسیری که پر از تجربه بوده تمام تلاشم را می کنم و از روز اول به خودم قول داده ام از مسیری که رد می شوم نهایت لذت را ببرم و جام جهانی برای هدفم باشد، اگر به آن رسیدم خدا را شکر می کنم و اگر به آن نرسیدم باز هم برای رسیدن به آن تلاش می کنم.

فتحی در پایان هم درباره درخشش تیم ملی فوتسال در جام ملت ها گفت: زمانی که درگیر مسابقات بودیم تمرکزمان فقط روی کار خودمان بود و وقتی بازی ها تمام شد تازه فهمیدیم قهرمانی تیم ملی چقدر لذت بخش است و سرمان را بالا میگیریم که تیم ملی فوتسال ایران پادشاه فوتسال آسیا است و این قشنگ ترین اتفاقی است که در ای اف سی برای هر داوری می تواند رخ بدهد. جالب است که داور های دیگر به خاطر اینکه می دانستند ایران چه قدرتی دارد اصلا کل کل نمی کردند.

۶۰۰۱