آماده‌باش به شاگردان شمسایی؛ قرعه کشی جام جهانی دو هفته دیگر برگزار می‌شود

آماده‌باش به شاگردان شمسایی؛ قرعه کشی جام جهانی دو هفته دیگر برگزار می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- قرعه کشی مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 در ازبکستان دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از روز روز 24 شهریور شروع به میزبانی کشور ازبکستان شروع می‌شود و تا 15 مهر ادامه خواهد داشت. مراسم قرعه کشی این مسابقات هم روز خرداد در مجموعه تاریخی میدان «ریگستان» شهر سمرقند در ازبکستان برگزار می‌شود. 

ایران، ازبکستان، تایلند، افغانستان و تاجیکستان از آسیا، آنگولا، لیبی و مراکش از آفریقا، کاستاریکا، کوبا، گواتمالا و پاناما از آمریکای شمالی، آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا از آمریکای جنوبی، کرواسی، فرانسه، قزاقستان، هلند، پرتغال، اسپانیا و اوکراین از اروپا و نیوزیلند از اقیانوسیه تیم‌هایی هستند که در این دوره از مسابقات حضور دارند.

مسابقات در 6 گروه 4 تیمی برگزار می‌شود و ایران به همراه ازبکستان، برزیل، پرتغال، اسپانیا و آرژانتین در سید یک مسابقات قرار دارد. بازی‌ها در 4 سالن و در شهرهای تاشکند (دو سالن)، اندیجان و بخارا برگزار خواهد شد.

این مسابقات دهمین دوره جام جهانی فوتسال است و در 9 دوره قبلی برزیل با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم است. اسپانیا با دو و آرژانتین و پرتغال هم هر کدام یک بار قهرمان جام جهانی شده‌اند. ایران هم با یک مقام سومی که در سال 2016 به دست آمد نهمین تیم پرافتخار جام‌های جهانی فوتسال است.

شاگردان وحید شمسایی هفته گذشته توانستند با قهرمانی در جام ملت‌‌های آسیا 2024 که در تایلند برگزار می‌شد سهمیه حضور در جام جهانی 2024 را به دست بیاورند.

1359