استفاده آزمایشی از تکنولوژی دوربین ثبت وقایع بازی در لیگ برتر انگلیس

استفاده آزمایشی از تکنولوژی دوربین ثبت وقایع بازی در لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- یک تکنولوژی جدید برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر نشریه دیلی میل برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس داوران بازی دو تیم منچستریونایتد و کریستال پالاس از یک دوربین مخصوص ثبت وقایع بازی استفاده کردند و در هفته جاری لیگ برتر انگلیس نیز این تکنولوژی استفاده خواهد شد. البته در این باره اعلام شده استفاده از این دوربین فعلا آزمایشی و برای بررسی کارایی این تکنولوژی جهت کمک به بهبود وضع داوری در لیگ برتر انگلیس خواهد بود و احتمالا از فصل آینده استفاده از آن فراگیر خواهد شد.

باشگاه ورزشی آژاکس اولین باشگاهی بود که یکی با همکاری یک کمپانی به نام هایک ویژن، جهت نظارت بر بازی های تیم و مسابقات فوتبال استفاده کرد. همچنین طبق توافقی که مابین این شرکت و آژاکس صورت گرفته، ساخت یک نمایشگاه ابتکاری از دوربین های مداربسته در دست اقدام کمپانی یاد شده است. استفاده از دوربین های مداربسته در باشگاه ها علاوه بر بهبود کیفیت بازی ها نحوه برگزاری تیم ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده از تکنولوژی روز به روز در فوتبال وجهه بیشتری به خود میگیرد و پیش از این تکنولوژی خط دروازه، آفساید نیمه خودکار و VAR برای کاهش خطای داوری مورد استفاده قرار گرفته است.

۱۰۰۹