سوال روز/ اردوی اصلی تیم ملی فوتبال زنان چه زمانی برگزار می شود؟

سوال روز/ اردوی اصلی تیم ملی فوتبال زنان چه زمانی برگزار می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زنان ایران از امروز با حضور بیست و شش بازیکن در کمپ تیم های ملی زیر نظر مریم آزمون سرمربی تیم ملی آغاز شد.

به گزارش فوتبالی، اولین اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالان زنان ایران در سال جدید از امروز در کمپ تیم های ملی آغاز شد. اردویی که مانند دو اردوی قبلی به صورت انتخابی برگزار می شود تا برخی از این بازیکنان در صورت صلاحدید کادرفنی به اردوی اصلی راه پیدا کنند. اما سوال این است که چه زمانی اردوی اصلی برگزار می شود؟

پس از پایان دور دوم مرحله انتخابی المپیک پاریس که در آبان ماه سال گذشته برگزار شد، تیم ملی فوتبال زنان ایران مانند همیشه به حال خود رها شد. اما در این بین و با فشاری که از سوی رسانه ها به اعضای تیم ملی وارد شد، دو اردو در سال گذشته برگزار شد که هر دو به صورت انتخابی بود و بیشتر جنبه پر کردن عریضه داشت چرا که در فیفا دی ها هم دیداری برگزار نشد. 

از امروز دور جدید اردو های تیم ملی فوتبال زنان آغاز شد که باز هم این اردو به صورت انتخابی است و مشخص نیست چرا با وجود نزدیکی به دو دیدار تدارکاتی ایران در تاریخ های دهم و سیزدهم خرداد مقابل بلاروس اردوی اصلی برگزار نمی شود چرا که با توجه به زمان کم تا این دیدار بازیکنان باید به هماهنگی لازم برسند و به احتمال زیاد از بین بازیکنان اردوی انتخابی ۳ یا ۴ نفر به تیم اصلی برسند که احتمالا آن ها را باید در بین ذخیره ها جست و جو کنیم.

سوال مهم دیگری که پیش می آید این است که آیا بازیکنان بزرگسال نیاز به انتخابی دارند؟ 

در لیگی که گذشت چه از نظر پوشش رسانه ای و چه از لحاظ تماشای بازی ها توسط کادر فنی همه چیز فراهم بود تا جایی که مربیان مشکلی برای انتخاب بازیکن نداشتند اما باز هم به شیوه های قدیمی اردوی انتخابی برگزار می شود. مثلا در همین اردوی انتخابی سارا دیداری حضور دارد که با ۱۴ گل زده در این فصل نفر سوم گلزنان شد و به نوعی پدیده لیگ بود اما حالا باید برای رسیدن به تیم اصلی، انتخاب شود!

اصولا اردوی انتخابی برای تیم های ملی جوانان و نوجوانان است که بازی بازیکنان در جایی دیده نشده و مربیان باید در اردوی انتخابی بازیکن خود را انتخاب کنند.

به هر ترتیب تلاش کادر فنی برای تشکیل یک تیم خوب قابل ستایش است هر چند که به نظر می رسد برخی مشکلات باید حل شود تا هم حرمت پیراهن تیم ملی حفظ شود و هم حرمت بازیکنانی که در سطح بالا بازی می کنند.

۶۰۰۱