شروین بزرگ در گفت‌وگو با فوتبالی: آن شب بهترین شبِ زندگی‌ام بود

شروین بزرگ در گفت‌وگو با فوتبالی: آن شب بهترین شبِ زندگی‌ام بود

پایگاه خبری فوتبالی- شروین بزرگ بعد از مدت‌ها بی‌خبری ناگهان در بازی با پرسپولیس درخشید و دوباره نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش فوتبالی، جمعه شب تیم آلومینیوم اراک موفق شد با ارائه یک بازی تحسین برانگیز پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست بدهد و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کند. شروین بزرگ مهاجم تعویضیِ آلومینیوم در این پیروزی بزرگ نقشی کلیدی و مهم داشت. او با زدن دو گل و دادن یک پاس گل از ارکان اصلیِ پیروزی آلومینیوم بود. او در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فوتبالی درباره آن مسابقه و وضعیت خودش در آلومینیوم صحبت کرده است.

از شرایطت در آلومینیوم بگو. امسال برای دومین بار شاگرد مجتبی حسینی شدی.

من از هفته چهارم به تیم اضافه شدم و در دوران بدن سازی حضور نداشتم و کم کم شرایط بدنی‌ام خوب شد و تا حالا فقط یک بازی در ترکیب اصلی حضور داشتم. قبل از پیوستنم به آلومینیوم شرایط آقای حسینی را می‌دانستم. ایشان مربی است که معمولا خیلی سخت دست به ترکیب اصلی خودش می‌زند و خیلی دیر تعویض می‌کند. زمانی که در مس کرمان شاگرد آقای حسینی بودم حتی زمانی که خودم حس می‌کردم آماده نیستم اما باز هم از من در ترکیب اصلی استفاده می‌کرد. من تا الان مشکلی با این موضوع نداشتم و بازی گذشته که به عنوان یار ذخیره به بازی آمدم و توانستم جواب اعتماد آقای حسینی را بدهم.

آیا از شرایطت در باشگاه راضی هستی؟

بله خداراشکر همه چیز خوب پیش می‌رود و حمایت بسیار خوبی از سوی هواداران در شهر اراک داریم. شهر بسیار خوبی است و درست است که من کمتر بازی می‌کنم اما شرایط تیم عالی است و جو خوبی با مدیریت خوب کادرفنی و مسئولین باشگاه در تیم حاکم است.

خبر داشتی که الان بهترین گلزن جام حذفی هستی؟ 

تا دیروز نمی‌دانستم که بهترین گلزن جام حذفی هستم. وقتی متوجه شدم خیلی خوشحال شدم. جام حذفی همیشه برای من خوش یمن بوده و خودم هم نمی‌دانم چرا در جام حذفی بهتر هستم!

گل اول تو به پرسپولیس بخاطر یکسری شاخصه‌های فنی، گل خاص و عجیبی بود. درمورد این گل بگو. آیا تمرین و شگرد خاصی داری؟ آیا فکر می‌کردی گل شود؟

دقیقا. اگر بخواهم به این نوع گل‌هایی که می‌زنم اشاره کنم باید بگویم که همیشه بعد از تمرین روی این نوع شوت و ضربات پایانی،  اختصاصی تمرین می‌کنم. در تیم صنعت نفت چنین گل‌هایی زده بودم. قبل از زدن گل اولم به پرسپولیس هنگام گرم کردن با امیر نوری به او گفتم که من می‌خواهم چنین ضربه‌ای بزنم. حالا می‌خواهد گل بشود یا به اوت برود. هر اتفاقی بخواهد بیفتد من این ضربه را می‌زنم؛ که خداراشکر آن موقعیت به وجود آمد و من آن گل را زدم.

هواداران پرسپولیس معتقد بودن که روی اشتباه مسعود ریگی این گل به ثمر رسید؟

شاید! به نظر من ریگی فکر نمی‌کرد که من بخواهم آن ضربه را با توجه به اینکه پشت به دروازه بودم بزنم. اما اگر با ریگی رودررو بودم فشار بیشتری به من می‌آورد.

یک بار هم چند فصل پیش مقابل هوادار از وسط زمین گل زدی که به آن لقب «گل زلاتانی» دادند. با چه جسارتی آن شوت را زدی؟

یک لحظه دیدم دروازه بان هوادار جلو آمده و برای همین شوت زدم. برای من فرقی نمی‌کند از کجا بخواهم شوت بزنم. این ضربات را هم به صورت والی تمرین می‌کنم و خیلی کم اشتباه می‌کنم.

به نظر می‌رسد بیشتر به زدن گل‌های خاص و قشنگ علاقه داری تا گل‌های معمولی و مطمئن!

بله خیلی دوست دارم که گل‌های خاص بزنم. هرچند که گل زدن فرقی ندارد اما این گل‌ها در خاطرات باقی می‌ماند.

پایان همان نیم فصل که در صنعت نفت بودی، قرار بود به خاطر مصدومیت عیسی آل کثیر به پرسپولیس ملحق بشوی اما این انتقال انجام نشد. چه چیزی باعث شد که این اتفاق نیفتد؟

بله. فردای روز مصدومیت عیسی آل کثیر با من از سوی کادر فنی محترم پرسپولیس تماس گرفته شد و من هم آماده بودم و شرایط ایده عالی داشتم و چون با باشگاه صنعت نفت قرارداد داشتم مجبور بودم خودم برای کسب رضایت باشگاه تلاش کنم. با توجه به شرایط خوب نیم فصل اول صنعت نفت از علی منصوریان سرمربی وقت نفت آبادان درخواست جدایی کردم اما ایشان مخالف حضور من در پرسپولیس بودند و اجازه جدایی ندادند. همزمان با من احمد گوهری هم به علت این که بندی در قراردادش داشت توانست از نفت آبادان جدا شود، اما من نتوانستم.

آیا پرسپولیسی هستی؟ چون بعد از آن پیشنهاد گفته بودی که باعث افتخار من است که بخواهم به پرسپولیس ملحق بشوم.

من حرفه ای به فوتبال نگاه می‌کنم و هر دو تیم استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند و هر بازیکنی آرزوی بازی کردن در این تیم‌ها را دارد.

حالا خودت چند شب پیش با گل‌هایی که زدی باعث حذف پرسپولیس شدی. درمورد آن شب صحبت کن. آیا آن شب، بهترین عملکرد شروین بزرگ در دوران فوتبالش بود؟

بله! آن شب بهترین شب دوران فوتبالم در زندگی بود، در مورد بازی باید بگویم خوب شروع نکردیم و در 20 دقیقه ابتدایی بازی دو گل خوردیم، اما نیمه دوم خیلی بهتر شدیم و بعد از تعویض‌ها با گل‌های مهدی لیموچی و خودم به بازی برگشتیم. بعد از گل مهدی لیموچی حس می‌کردم که ما می‌توانیم این بازی را ببریم. حتی در وقت اضافه هم که 4 بر دو عقب بودیم و امیدها کم شد، باورش برای ما هم سخت بود. اما ناامید نشدیم و بعد از زدن گل سوم از داور پرسیدم که چند دقیقه مانده است. در آن 7 یا 8 دقیقه باقی مانده با تلاش بیشتر توانستیم به بازی برگردیم. پس از آن دیگر در ضربات پنالتی حتی با این که اولین ضربه را امیر نوری خراب کرد اما مطمئن بودیم که پیروز می‌شویم. وقتی همه این اتفاقات کنار هم قرار گرفت قبل از ضربات پنالتی به احمد گوهری گفتم که پایان خوشی در انتظار ماست.

در این مسابقه فراتر از یک تعویض طلایی بودی. آخر بازی مجتبی حسینی صحبتی با تو داشت؟ در رختکن چطور؟

پایان بازی ایشان من را در آغوش گرفتند و گفتند که من همیشه قبولت داشتم. در رختکن از زحمت همه بچه‌ها تشکر کرد و همه منتظر پاداش بودند (با خنده).

کدام شرایط را در جام حذفی دوست داری؟ قرعه کشی برای هر مرحله یا این که حریفان بصورت نمودار درختی مشخص باشند؟

به نظر من اگر قرعه کشی باشد بهتر و جذاب تر است. اما قبلا از پیش مشخص بود. جام حذفی جام شگفتی‌هاست و دیگر فرقی نمی‌کند به کدام تیم برخورد کنیم. زیرا با اکثر تیم‌های مرحله بعد بازی کردیم و نتایج قابل قبولی مقابل آنها داریم.

بعد از پایان فصل از آلومینیوم جدا می‌شوی یا دوباره تمدید می‌کنی؟ پیشنهادی هم داشتی؟

تمام تمرکزم برای هفته‌های باقی مانده است اما بدون پیشنهاد هم نبودم.

1229