قانون سقف بودجه فصل آینده هم اجرا می‌شود

قانون سقف بودجه فصل آینده هم اجرا می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- قانون سقف بودجه باشگاه‌ها در فوتبال فصل آینده به قانونی لازم الاجرا تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، قانون سقف بودجه باشگاه ها در لیگ برتر فصل جاری یکی از پرچالش ترین قوانین فوتبال کشور بود و بسیاری از باشگاه ها در طول فصل بر سر اجرای این قانون بایکدیگر چالش های حقوقی و قضایی در فضای فوتبال داشتند.

با این حال با توجه به شرایط موجود در فوتبال کشور و تاکید مدیران ارشد ورزش قانون سقف بودجه فصل آینده نیز اجرایی خواهد شد، با این تفاوت که دیگر هیچ باشگاهی نمی تواند مدعی شود که هرچقدر دوست دارد می تواند خرج کند! در واقع چارچوب هایی تعیین شده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در 22 اسفند سال گذشته بعد از جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از اجرای قانون فیرپلی مالی ،  اظهار داشت:  دولت نیز قانون فیرپلی مالی را ابلاغ کرده و وزارت ورزش و جوانان مکلف به اجرای آن است.

به این ترتیب مشخص شد که در لیگ برتر بیست و چهارم هم برخی باشگاه ها هرچقدر بخواهند نمی توانند هزینه کنند و خرج کنند زیرا این فیرپلی مالی تبدیل به قانونی لازم الاجرا شده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز در جلسه ای که اول اردیبهشت 1403 با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشت گفت: موضوع فیرپلی مالی ظرفیت بسیار خوبی است که باعث می‌شود عدالت در فوتبال ما جاری شود. این اختیار را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که آئین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد که قابلیت اجرا داشته باشد.

به این ترتیب به نظر می رسد احتمال فراوان قانون سقف بودجه فصل آینده در فوتبال ما اجرایی خواهد شد. فصل گذشته کف بودجه باشگاه ها 250 میلیارد تومان تعیین شد که خیلی از باشگاه ها از جمله باشگاه هایی مثل ملوان انزلی، شمس آذر قزوین، استقلال خوزستان طبق اعلام مدیران این باشگاه ها بودجه شان به این کف هم نرسید! با این حال با توجه به تورم و گرانی قطعا میزان بودجه باشگاه ها افزایش پیدا می کند و هم کف و هم سقف بودجه افزایش خواهد کرد و این مرتبه باشگاه ها مکلف به اجرای این قانون فیرپلی مالی و سقف بودجه خواهند بود.

7474