مغانلو از خودش جلو زد؛ شهریار آقای گل

مغانلو از خودش جلو زد؛ شهریار آقای گل

پایگاه خبری فوتبالی- گلهای سیزدهم و چهاردهم فصل مغانلو وارد دروازه ملوان شد تا با دبل او، طلسم‌های عجیب سپاهان (یک دهه برنده نشده برابر ملوان در انزلی) و مورایس (نبردن ملوان به عنوان سرمربی سپاهان) شکسته شود. 

به گزارش فوتبالی، حالا مغانلو از خودش جلوتر است؛ او فصل قبل با 13 گل و پیشی گرفتن از قایدی در هفته پایانی، آقای گل شد ولی در این فصل یک گل بیشتر از لیگ 22 زده آنهم درحالیکه هنوز 6 بازی تا پایان لیگ 23 مانده است. 

 یکی از موضوعات ویژه در این 14 گل، 3 گلی است که مغانلو از روی نقطه پنالتی زده است. او هر 3 این پنالتی‌ها را خودش گرفته و پنالتی دیگری هم که کسب کرده با ضربه رضاییان به گل تبدیل شده است. مغانلو با این آمار و گرفتن 4 پنالتی، پنالتی‌گیرترین بازیکن فصل است آنهم درحالیکه مهاجم مرکزی است و تکنیک بالایی ندارد.

 اصولا پنالتی‌گیرترین بازیکنان هر لیگ، وینگرهای تکنیکی و سرعتی مانند قایدی، اورونوف، ترابی و محبی هستند ولی مغانلو توانسته بالاتر از همه در این آیتم بایستد. 

 مغانلو در حال پیشروی به سوی کسب مجدد کفش طلاست و دفاع موفق از این عنوان. 

نکته جالب درباره او، زدن تمام گلهای سپاهان در سال 1403 است شامل گل به ذوب‌آهن و دبل برابر ملوان.

 2 تا از این 3 گل، پنالتی بوده و هر دو هم با خطا روی خودِ مغانلو به دست آمده است. این 14 گل، رقم‌زننده بهترین فصل فوتبالی مغانلو در لیگ برتر هم هست چراکه پیش از این، او در بهترین حالت 13 گل در یک فصل برای پیکان و سپاهان زده بود. 

 مغانلو اگر در این فصل هم آقای گل شود به رکورد رضا عنایتی و مهدی طارمی می‌رسد: آقای گلی در 2 فصل پیاپی. عنایتی با پیراهن استقلال 20 گل در لیگ چهارم و 21 گل در لیگ پنجم زد و در هر دو فصل، آقای گل شد. یک دهه بعد، طارمی با زدن 16 گل در لیگ پانزدهم و 18 گل در لیگ شانزدهم، آقای گل شد و حالا بازهم حدود یک دهه بعد، مغانلو در آستانه «بریس» است.

 اگر این اتفاق بیفتد، او در کنار طارمی و انصاری‌فرد، روی پله دوم کسب کفش طلا می‌ایستد با 2 بار کسب این عنوان. صدرنشین این جدول، رضا عنایتی است که 3 بار در همان 5 دوره اول لیگ برتر، آقای گل شد.

4326