اتفاق عجیب در جدول لیگ برتر؛ بالاخره تعداد بازی همه تیم‌ها مساوی شد!

اتفاق عجیب در جدول لیگ برتر؛ بالاخره تعداد بازی همه تیم‌ها مساوی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- جدول لیگ برتر ایران بالاخره سر و سامان گرفت.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته دو بازی پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر ایران برگزار شد. در این مسابقات سپاهان در انزلی تیم ملوان را دو بر یک شکست داد و ذوب آهن در اصفهان با دو گل از سد آلومینیوم اراک گذشت.

اما بعد از برگزاری این دو بازی یک اتفاق مهم در جدول لیگ برتر رخ داد. بعد از حدود 7 ماه (به جز هفته پانزدهم و پایان نیم‌فصل اول) بالاخره تعداد بازی‌های همه تیم‌ها در لیگ برتر مساوی شد و جدول رده‌بندی شکل واقعی به خودش گرفت!

آخرین بار در پایان هفته چهارم بود که این نظم دیده شد و همه تیم‌ها 4 بازی خودشان را برگزار کرده بودند. اما بعد از این هفته ابتدا فیفادی و سپس دو تورنمنت تیم امید پیش آمد و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شروع شد.

به این ترتیب بعد از مسابقات هفته چهارم، لیگ برتر متوقف شد. بعد از پایان فیفادی ماجرای تیم امید و مخالفت تیم‌ها با دادن بازیکن به این تیم باعث شد بازی‌های برخی تیم‌ها به تعویق بیفتد و به این ترتیب از هفته پنجم، بی‌نظمی در جدول لیگ شروع شد.

بعد از این هفته حضور چند تیم در لیگ قهرمانان آسیا و به هم ریختن برنامه‌ بازی‌ها باعث شد این بی‌نظمی و عدم تساوی تعداد بازی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

اما سازمان لیگ مجبور بود طوری مسابقات را برگزار کند در پایان نیم‌فصل تعداد بازی‌های همه تیم‌ها مساوی شود. این اتفاق بالاخره در هفته پانزدهم رخ داد. یعنی حتی در هفته چهاردهم هم این بی‌نظمی وجود داشت.

اما در شروع نیم‌فصل دوم بلافاصله بی‌نظمی به جدول لیگ برگشت. سپاهان باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال انجام می‌داد و به همین دلیل دو بازی اول این تیم در دور برگشت به تعویق افتاد. بازی تیم‌های آلومینیوم اراک و هوادار هم به دلیل بارش برف شدید لغو شد و به تعویق افتاد.

دو بازی عقب افتاده سپاهان و بازی آلومینیوم و هوادار در نیمه دوم فروردین برگزار شد. در نهایت هم دیروز دو بازی آخر هفته بیست و چهارم برگزار شد و حالا همه تیم‌ها 24 بازی دارند.

مشکلی که به هم‌ریختگی جدول ایجاد می‌کرد این بود که نمی‌شد تحلیل‌های واقعی و درستی از تیم‌ها ارائه کرد. اما حالا همه تیم‌ها در 24 بازی مساوی هستند و امکان استخراج آمار واقعی وجود دارد.

1359