تهدیدی که فرصت شد؛ میرزازاد و رفیعی برگ برنده مخفی

تهدیدی که فرصت شد؛ میرزازاد و رفیعی برگ برنده مخفی

پایگاه خبری فوتبالی- در میان سه دروازه‌بان تیم‌های بالای جدولی، اتفاقات عجیبی رخ داده است.

به گزارش فوتبالی، مصدومیت در فوتبال اتفاقی عادی است. کمتر پیش می‌آید که تیمی به خاطر مصدومیت یک بازیکن سرنوشت خودش را در خطر ببیند. البته این در صورتی است که پای یک دروازه‌بان در میان نباشد! 

وقتی که صحبت از مصدومیت دروازه‌بان اول یک تیم می‌شود هم بحث فنی و هم بحث روانی می‌تواند یک تیم را تهدید کند. به خصوص اگر آن تیم مانند پرسپولیس به لطف دروازه‌بان اول خود، دروازه‌بان دوم مطمئنی هم جذب نکرده باشد و در کورس قهرمانی هم باشد آن وقت دیگر مصدومیت از یک اتفاق عادی به یک کابوس تبدیل می‌شود.

 این کابوس در چند هفته گذشته برای دو تیم مدعی قهرمانی همزمان اتفاق افتاد. سپاهان و پرسپولیس ، پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند، دو دروازه‌بان ملی‌پوش خود را به دلیل مصدومیت در حساس‌ترین برهه فصل از دست دادند.

 در این میان به نظر می‌رسید برنده این اتفاقات استقلالی خواهد بود که دروازه‌بان ملی‌پوش خود را در اختیار دارد و از این فرصت استفاده کرده و گوی سبقت را خواهد ربود. بعد از چهار هفته اما تمام پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمده است.

 دو دروازه‌بان دوم عملکردی فوق‌العاده داشته و استقلال نه تنها گوی سبقت را به دست نیاورد که حتی عنوان بهترین خط دفاع را هم به حریف قرمز خود واگذار کرد! 

در حال حاضر پرسپولیس با 13 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ است که بخش زیادی از این اتفاق را قطعا باید به نام رفیعی جوان نوشت. دروازه‌بانی که برای اولین بار در این فصل توانست 4 کلین‌شیت پی در پی را به نام تیمش ثبت کند. اتفاقی که حتی بیرانوند هم قادر به انجام آن نبود.

در آن سو هم نیما میرزازاد در 4 بازی، 3 کلین‌شیت ثبت کرد و او هم آماری بسیار بهتر از پیام نیازمند دارد. میرزازاد در کل بازی‌هایی که به میدان رفت 5 کلین‌شیت دارد و نیازمند در کل فصل 4 کلین‌شیت.

 به این ترتیب مصدومیت این دو دروازه‌بان نه کابوس بود و نه یک اتفاق عادی بد بلکه یک فرصت بود تا پرسپولیس بتواند به عنوان بهترین خط دفاعی برسد و سپاهان هم تقریبا در کورس باقی بماند! البته ناگفته نماند که تجربه در دروازه‌بانی حرف اول را می‌زند و برای تیمی که در کورس است دروازه‌بان جوان حتی در صورت آمار خوب یک خطر محسوب می‌شود چون حتی یک اشتباه می‌تواند همه چیز را از بین ببرد.

4326