تبعات یک واکنش نادرست؛ دانیال به پرسپولیس هم ضربه می‌‌زند!

تبعات یک واکنش نادرست؛ دانیال به پرسپولیس هم ضربه می‌‌زند!

پایگاه خبری فوتبالی- محرومیت احتمالی اسماعیلی‌فر ممکن است در هفته‌های پایانی پرسپولیس را دچار دردسر کند.

به گزارش فوتبالی، پنج شنبه شب در یکی از بازی‌های مهم هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرسپولیس موفق شد با گل‌های دانیال اسماعیلی‌فر، عیسی آل کثیر و محمد حسین کنعانی زادگان صنعت نفت را در آبادان شکست بدهد.

در جریان این بازی و پس از گل اول پرسپولیس اتفاقی افتاد که حاشیه بزرگی ایجاد کرد و حالا ممکن است اسماعیلی‌‌فر و پرسپولیس را به دردسر بیندازد. ماجرا هم به شادی پس از گل دانیال در دقیقه 8 برمی‌گردد.

ظاهرا بعد از گلی که دانیال زد رو به دوربین عکاسان کرد و با انگشت شست خودش علامت «لایک» را نشان داد. تصاویر این حرکت هم بلافاصله منتشر شد. اما دقایقی بعد برخی رسانه‌ها خبر دادند که اسماعیلی‌فر بعد از گلش یک حرکت منشوری انجام داده است. شادی گل او اصلا توهین آمیز نبود اما ظاهرا او در آن لحظات یک حرکت دیگر هم انجام داده که فقط برخی دوربین‌ها و عکاسان متوجه آن شده‌اند. حرکتی که معنا و مفهموم خوبی ندارد و بر خلاف اصول اخلاقی است.

حالا هم خبر رسیده که این بازیکن باید روز دوشنبه هفته جاری در کمیته انضباطی حاضر شود تا در مورد این حرکت خودش توضیح بدهد. بعد از تکذیب‌های اولیه هم ماجرا به صورت کلی تایید شده است اما انگار پشت پرده دیگری هم دارد.

گفته می‌شود از همان ابتدای بازی فردی که در کنار عکاسان بوده به این بازیکن و خانواده‌اش فحاشی می‌کرده است. بالاخره هم این توهین‌ها باعث عصبانیت اسماعیلی‌فر شده و دانیال در جواب به این الفاظ رکیک، آن حرکت ناپسند را انجام می دهد.

البته که اقدام آن فرد در توهین و فحاشی از کنار زمین به بازیکنان کاملا غلط و ناپسند است و هیچ جای دفاعی ندارد. اما واقعیت این است که حرکت تلافی‌جویانه دانیال هم واقعا توجیه‌پذیر نیست.

البته که این مساله صرفا مربوط به دانیال هم نیست و هر بازیکن دیگری هم باشد اجازه ندارد خودش شخصا فرد مقابل را تنبیه و جریمه کند. اما دانیال می‌توانست این مساله را به مسئولان زمین گوشزد کند تا آنها در این باره تصمیم بگیرند.

نکته مهم‌تر این که است دانیال و بقیه بازیکنان باید به این درجه از شناخت و کنترل خودشان برسند که بتوانند در مقابل چنین حرکاتی تصمیم درست بگیرند و واکنش تندی نشان ندهند. الان اگر دانیال محروم یا جریمه شود کسی نمی‌تواند از کمیته انضباطی انتقاد کند.

اما دانیال در صورت محرومیت می‌تواند ضربه بزرگی به تیمش بزند. هم اکنون مسابقات لیگ برتر به حساس‌ترین مقطع خودش رسیده است و محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها می‌تواند به تیم لطمه بزند.

واکنش تند دانیال نه تنها می‌تواند باعث محرومیت او شود بلکه می‌تواند پرسپولیس را هم به دردسر بیندازد. این همان چیزی است که بازیکنان باید قبل از هر واکنشی به آن فکر کنند.

1359