دوران سرمربی ایتالیایی با آث‌میلان به پایان رسیده است

دوران سرمربی ایتالیایی با آث‌میلان به پایان رسیده است

پایگاه خبری فوتبالی- با شکست شب گذشته میلان در مقابل رم و حذف از لیگ اروپا، رسانه‌های ایتالیایی مدعی شدند که دوران استفانو پیولی با روسونری تمام شده است و او در پایان فصل به احتمال فراوان میلان را ترک خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، در پی شکست در دو بازی رفت و برگشت میلان مقابل رم و حذف از لیگ اروپا در مرحله‌ی یک چهارم نهایی، دیگر میلان در این فصل در رقابت برای کسب جام حضور نخواهد داشت و این موضوع باعث می‌شود روسونری در پایان فصل با سرمربی خود قطع همکاری کند و به دنبال جانشین برای او باشد.

گزینه‌ی مدنظر روسونری برای نشستن روی نیمکت این تیم جولن لوپتگی است. لوپتگی که در گذشته با میلان در ارتباط بوده و از آگوست ۲۰۲۳ بدون تیم بوده است و به نظر می‌رسد که پیوستن او به میلان در حال حاضر جدی شده است. پس از شکست میلان مقابل رم با حضور گری کاردیناله در سکوها، وضعیت استفانو پیولی بنظر مشخص شده است و میلان در پایان فصل با او قطع همکاری خواهد کرد.

سرمربی ۵۸ ساله ایتالیایی که در اکتبر ۲۰۱۹ به نیمکت روسونری آمد، در آن زمان تیم وضعیت خوبی نداشت اما او با تدابیر تاکتیکی خود توانست روح قدرتمند میلان گذشته را در تیم زنده کند و در فصل ۲۰۲۱/۲۲ اسکودتو را پس از ۱۱ سال برای روسونری به ارمغان بیاورد. تیم پیولی در فصل ۲۰۲۲/۲۳ نیز به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم رسید و در مقابل حریف همشهری خود مغلوب شد.

پیولی در دوران حضور خود در میلان ۲۳۳ بازی روی نیمکت روسونری نشسته است و آمار ۱۳۱ برد، ۵۳ مساوی و ۴۹ باخت را ثبت کرده است.

۱۴۲۸