بازگشت طارمیِ گلزن؛ شاهزاده پارسی برای یک خداحافظی خوب آماده می‌شود

بازگشت طارمیِ گلزن؛ شاهزاده پارسی برای یک خداحافظی خوب آماده می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- پورتو با گلزنی مهاجم ایرانی‌اش راهی بازی فینال جام حذفی شد.

به گزارش فوتبالی، در دومین بازی از دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال که ساعتی پیش برگزار شد تیم پورتو موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم ویتوریو گیمارش را شکست بدهد و راهی فینال شود.

بازی رفت دو تیم با برتری یک بر صفر پورتو تمام شده بود. دیگر تیم فینالیست هم اسپورتینگ لیسبون است که یک شب زودتر برگزار شد تیم اسپورتینگ لیسبون با تساوی دو بر دو جواز صعود به فینال را گرفت. بازی رفت دو تیم در زمین اسپورتینگ با برتری دو بر یک میزبان تمام شده بود.

نکته جالب بازی پورتو با ویتوریو گیمارش گلزنی ستاره ایرانی این تیم یعنی مهدی طارمی بود. این اولین بازی طارمی با پورتو در جام حذفی این فصل بود! 

پورتو تا قبل از مرحله نیمه نهایی، موفق شده بود تیم‌های ویلار پردیزس، مونتا لگره، استوریل و سانتا کلارا را در مسابقاتی که به صورت تک مسابقه (بدون رفت و برگشت) برگزار شده بود شکست بدهد و عجیب این که طارمی در هیچ کدام از این مسابقات بازی نکرده بود.

طبق قانون مسابقات در مرحله نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. اما طارمی در بازی رفت مرحله نیمه نهایی بین ویتوریو گیمارش و پورتو هم برای تیمش بازی نکرد!

بالاخره در بازی برگشت این مرحله نوبت به بازی کردنِ طارمی رسید. چرا که او بعد از چند ماه افت، دوباره به شرایط ایده‌آلش برگشته بود و حتی در بازی آخر پورتو در لیگ مقابل فامالیسائو موفق شده گل دوم پورتو را بزند و تیمش را از شکست خانگی نجات بدهد.

امشب در بازی برگشت پورتو بازی را با خیال راحت شروع کرد. چون بازی رفت را در زمین حریف برده بود. اما ویتوریو گیمارش خیلی زود و در همان دقیقه اول گل زد و پورتو را در شوک فرو برد.

بعد از این اتفاق پورتو رو به بازی هجومی آورد تا نتیجه را عوض کند. در دقیقه 26 یک برخورد در محوطه جریمه میهمان پیش آمد که داور در ابتدا خطا تشخیص نداد. اما بعد از بررسی صحنه با VAR پنالتی اعلام کرد.

طارمی که در دوران افت طولانی‌اش حتی از زدن ضربات پنالتی تیمش هم محروم شده بود در بازی امشب دوباره با اعتماد سرجو کونسیسائو مواجه و پاسخ این اعتماد را با گل کردن پنالتی داد.

پورتو در ادامه دو گل دیگر هم زد و بازی را 3 بر یک برد تا با پیروزی 4 بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت، حریف اسپورتینگ لیسبون در فینال شود. مسابقه‌ای که روز 6 خرداد در ورزشگاه ملی لیسبون برگزار خواهد شد.

طارمی پس از چند ماه نزول که باعث نیمکت‌نشینی‌ او و حتی خط خوردنش از لیست پورتو در برخی مسابقات شده بود حالا دوباره به آمادگی مناسبی رسیده است و موتور گلزنی‌اش روشن شده است.

این آخرین روزهای حضور طارمی در پورتو است و مهاجم ایرانی که فصل بعد برای اینتر ایتالیا بازی خواهد کرد سعی دارد در روزهای آخرِ حضورش در فوتبال پرتغال مثل فصول گذشته بدرخشد و با خاطره‌ای خوب از پرتغال به ایتالیا برود.

1359