دورتموند پس از ۱۱ سال به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا رسید

دورتموند پس از ۱۱ سال به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا رسید

پایگاه خبری فوتبالی- دورتموند در قلعه غیر قابل تسخیر خود در آلمان موفق به صعود به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش فوتبالی، شاگردان ادین ترزیچ در تیم بورسیا دورتموند در سیگنال ایدونا پارک و در مقابل بیش از ۸۰ هزار هوادار خود موفق شدند با فشار دیوار زرد تماشاگران پرشور خود پس از ۱۱ سال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. آخرین باری که تیم آلمانی به جمع ۴ تیم برتر رقابت ها راه یافته بود در فصلی بود که آنها به همراه یورگن کلوپ مربی وقت خود به این افتخار رسیدند و در آن زمان بازیکنان بزرگی مانند رابرت لواندوفسکی، ماریو گوتزه، ایلکای گوندوغان و لوکاس پیشچک بازیکنان تیم دورتموند به حساب می آمدند. در آن دوره از رقابت ها زنبورها در فصل ۱۳-۲۰۱۲ با عبور از سد یک تیم اسپانیایی دیگر یعنی تیم متمول مالاگا در آن زمان همراه با مانوئل پلگرینی مربی نامدار شیلیایی آن زمان تیم اسپانیایی به این مرحله رسیده بودند.

در آن دوره و در یک بازی خاطره انگیز دورتموند موفق شد با ۴ گل رابرت لواندوفسکی در مرحله نیمه نهایی و در بازی رفت رئال مادرید را شکست دهد و در نهایت به فینال برسد اما در یک دیدار تمام آلمانی با گل دقیقه ۸۹ آرین روبن ۲-۱ مغلوب بایرن مونیخ با مربیگری یوپ هاینکس شدند و از رسیدن به جام باز ماندند.

با پیروزی برابر تیم دیگو سیمئونه یعنی اتلتیکو مادرید تیم دورتموند در بازی های خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا به آمار جذاب ۶ برد و ۴ تساوی رسید و بدون شکست به کار خود ادامه می دهد.

۱۰۰۹