خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

پایگاه خبری فوتبالی – در روزهایی که مسابقات باشگاهی در کشورهای گوناگون عربی به روزها و هفته های پایانی نزدیک می شود، لیگ قهرمانان آسیا که اولین بار منطبق با تقویم اروپایی انجام می‌شود، هیجان فوتبال در این قاره را دو چندان کرده است.

به گزارش فوتبالی، این روزها خبرهای مرتبط با فوتسال هم در قاره‌های آسیا و آفریقا در رسانه‌ها بازتاب زیادی دارد.

● بنابر اعلام رسانه‌های کشورامارات و به دنبال تعویق ۲۴ ساعته بازی تیم‌های العین و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، شرایط برای برگزاری بازی دو تیم در عصر چهارشنبه در ورزشگاه هزاع بن زاید مهیا شده است.

● صفحه رسمی شبکه تلویزیونی ابوظبی اسپورت در شبکه‌های اجتماعی از عدم تغییر زمان بازی برگشت تیم‌های الهلال و العین و برگزاری در همان تاریخ  از پیش اعلام شده یعنی چهارم اردیبهشت خبر داد. 

اما با این حال فدراسیون عربستان هرگونه قطعی شدن عدم تغییر زمان بازی برگشت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا را با توجه به تعویق یک روزه بازی رفت رد کرده است. 

● به دنبال تعویق بازی تیم های الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه الهلال درخواست تعویق بازی برابر الاهلی در لیگ برتر این کشور را به اتحادیه لیگ حرفهای عربستان ارائه کرد که با موافقت این سازمان همراه شد. تاریخ از پیش تعیین شده این بازی روز جمعه ۳۱ فروردین بود که با یک روز تاخیر روز اول اردیبهشت انجام خواهد شد.

● "عمر السوما" مهاجم تیم العربی قطر که در دوره قبلی مسابقات جام ملتهای آسیا از سوی "هکتورکوپر" به تیم ملی سوریه دعوت نشد، در صفحه شخصی خود در فیسبوک، از علاقهاش برای بازگشت به تیم ملی کشورش صحبت کرده است.

● با توجه به برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آفریقا در مراکش، "جیانی اینفانتینو' رییس فیفا قصد دارد طی روزهای آینده به مراکش سفر کند.

● فصل ٢٠٢٤-٢٠٢٣ مسابقات فوتسال لیگ کویت با قهرمانی تیم العربی به پایان رسید. تیم العربی در بازی نهایی این مسابقات که در سالن نادی الکویت انجام شد، با نتیجه ۳ بر یک الکویت را مغلوب کرد.

 ● بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال عربستان، اردوی تیم ملی نوجوانان دختر زیر ۱۷ سال این کشور از روز سه شنبه در شهر دمام شروع شد و تا روز ۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. تیم ملی نوجوانان دختر عربستان دو بازی دوستانه با گوام در روزهای ۳۱ فروردین و سوم اردیبهشت انجام خواهد داد.

● در بازی رفت مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون آسیا در منطقه غرب که روز سه شنبه در ورزشگاه کربلای عراق انجام شد، تیم العهد لبنان با نتیجه یک بر صفر النهضه عمان را شکست داد. بازی برگشت این دو تیم روز ۴ اردیبهشت در شهر مسقط انجام خواهد شد.

۱۹۷۹