ترکش های حذف از لیگ قهرمانان اروپا ؛ بارسلونا سهمیه جام باشگاه های جهان ۲۰۲۵ را از دست داد!

ترکش های حذف از لیگ قهرمانان اروپا ؛ بارسلونا سهمیه جام باشگاه های جهان ۲۰۲۵ را از دست داد!

پایگاه خبری فوتبالی- بارسلونا با حذف از لیگ قهرمانان اروپا در جام باشگاه‌ های جهان ۲۰۲۵ هم غایب خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، باشگاه بارسلونا با حذف در مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل پاری سن ژرمن شانس حضور در جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۵ را از دست داد. جام باشگاه‌های جهان از سال ۲۰۲۵ با فرمت جدید و با حضور ۳۲ تیمی قرار است پیش از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز شود. این دوره از رقابت ها که ۲۱ امین دوره جام باشگاه‌های جهان نیز خواهد بود قرار است از تاریخ ماه ژوئن تا اواسط جولای ۲۰۲۵ برگزار شود. قاره اروپا در فرمت جدید از ۳۱ سهمیه جام باشگاه‌های جهان ۱۲ سهمیه را به خود اختصاص داده و لالیگا اسپانیا هم دو نماینده در این رقابت‌ها خواهد داشت. رئال مادرید پیش از این و با قهرمانی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا یک سهمیه اسپانیا را در این تورنمنت از آن خود کرده است.

سهمیه دوم کشور اسپانیا قرار بود از دو تیم بین اتلتیکو مادرید و بارسلونا تعیین شود. برای حضور در جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۵ بارسلونا باید حداقل به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می رسید و اتلتیکو مادرید نیز باید به اینتر در دور قبلی رقابت ها می باخت که اتفاق دوم رخ نداد. بارسلونا پیش از این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا یعنی دور ۱/۴ نهایی شش امتیاز کمتر از اتلتیکو مادرید داشت و برای راهیابی به جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۵ باید حتما به نیمه نهایی رقابت ها صعود می کرد تا به ۶۲ امتیاز تیم دیگو سیمئونه برسد که با حذف مقابل پاری سن ژرمن عملا این شانس را از دست داد.

بارسلونا که شانس حضور در جام باشگاه های جهان 2025 را از دست خواهد داد ضرر مالی زیادی را هم متحمل خواهد شد زیرا هر باشگاهی که شانس حضور در این رقابت ها را داشته باشد ۵۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

۱۰۰۹