نگاهی به قهرمان‌های بیست سال اخیر بوندسلیگا

نگاهی به قهرمان‌های بیست سال اخیر بوندسلیگا

پایگاه خبری فوتبالی - قهرمان این فصل از رقابت های بوندسلیگای آلمان هم مشخص شد و بایرلورکوزن موفق شد برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان رقابت های لیگ آلمان شود.

به گزارش فوتبالی ، بایرلورکوزن با هدایت ژابی آلونسو، شب گذشته موفق شد در هفته بیست و نهم از رقابت های بوندسلیگای آلمان، وردربرمن را با نتیجه پنج بر صفر شکست بدهد و قهرمانی خود را در این فصل از رقابت ها قطعی کند. بایرن مونیخ پس از یازده سال پیاپی که قهرمان لیگ آلمان می شد، در این فصل از رقابت ها نتوانست قهرمان بوندسلیگا شود.

البته در بیست سال اخیر، 15 بار بایرن مونیخ توانسته است قهرمان رقابت های لیگ آلمان شود و قدرت اول این لیگ بوده است. فقط چهار تیم به جز بایرن مونیخ در بیست سال اخیر قهرمان بوندسلیگا شده اند: اشتوتگارت در فصل 2006/07، ولفسبورگ در فصل 2008/09، بروسیا دورتموند در فصل های 2010/11 و 2011/12 و بایرلورکوزن در فصل 2023/24.

باید دید که بایرلورکوزن در فصل آینده هم با هدایت ژابی آلونسو می تواند قهرمان بوندسلیگا شود یا این که بایرن مونیخ دوباره تاج و تخت خود را پس می گیرد و قهرمان رقابت های لیگ آلمان می شود. آلونسو گفته است که فصل آینده هم در لورکوزن می ماند و از سوی دیگر توماس توخل از بایرن مونیخ می رود و باید دید که چه کسی جانشین او می شود.

1470