آغاز جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا؛ حیف شد، همه هستند جز ایران!

آغاز جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا؛ حیف شد، همه هستند جز ایران!

پایگاه خبری فوتبالی- از ساعتی پیش و با آغاز مسابقه دو تیم استرالیا و اردن ششمین دوره مسابقات جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در کشور قطر شروع شد. از ساعت 19 هم قطر و اندونزی دومین مسابقه امروز را برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، این مسابقات با حضور 16 تیم برتر قاره در کشور قطر برگزار می‌شود و 3 تیم برتر راهی مسابقات المپیک تابستانی می‌شوند که قرار است از 3 مرداد و به میزبانی کشور فرانسه برگزار شود.

اما اگر برنامه این مسابقات را زیر و رو کنید اثری از نام تیم زیر 23 سال ایران نمی‌بینید. چرا که امیدهای ایران در یک ناکامی تاریخی نتوانستند به مرحله نهایی این مسابقات صعود کنند. این در حالی است که علاوه بر مدعیان همیشگی و قدرت‌‌های سنتی قاره مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و ... تیم‌هایی مثل اندونزی، تایلند، تاجیکستان، ویتنام، کویت و مالزی هم در این مسابقات حضور دارند!

اگر یادتان باشد سال گذشته مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا در 11 گروه برگزار شد که ایران با تیم‌های ازبکستان، افغانستان و هنگ کنگ همگروه بود و مسابقات این مرحله به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شد.  در روز آخر مسابقات ایران با یک گل مغلوب ازبکستان شد و با قرار گرفتن در رده دوم جدول، راهی جدول تیم‌های دوم شد. چرا که فقط 4 تیم از میان 11 تیمی که در گروه‌ها دوم شده بودند به مرحله نهایی می‌‌رسیدند.

در جدول تیم‌های دوم تیم‌های کویت، تاجیکستان و چین با 4 امتیاز اول تا سوم شدند. تصور می‌شد ایران با 3 امتیاز و تفاضل گل 3+ به عنوان آخرین تیم صعود کند. اما یک رقیب غیر منتظره همه معادلات را به هم ریخت. مالزی که به عنوان تیم دوم از گروه H صعود کرده بود در همه آیتم‌ها با ایران برابر شد. یعنی تعداد گل زده، گل خورده و تفاضل. به این ترتیب و طبق اساسنامه، تیمی که اخطارهای کمتری داشت در رده بالاتری قرار می‌گرفت.

اینجا بود که فاجعه برای ایران رقم خورد. چرا که 4 بازیکن و سرپرست تیم ایران در بازی آخر با ازبکستان کارت زرد گرفته بودند. در مجموع مسابقات ایران 7 کارت زرد گرفته بود و مالزی 4 کارت زرد و به همین راحتی ایران با هدایت غلامرضا عنایتی از رسیدن به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا باز ماند!

حالا مسابقات مرحله نهایی از امروز شروع شده است و 16 تیم برتر تلاش می‌کنند تا خودشان را به المپیک پاریس برساند. امیدهای ایران هم با بی‌میلی و حسرت زیاد باید تلاش بقیه تیم‌ها را تماشا کنند. واقعا حیف شد و ای کاش تیم امید ایران هم در این رقابتها حضور پیدا می کرد.

1359