وی‌ای‌آر چه زمانی می‌آید؟ در گروی مذاکره تاج با رئیس فیفا

وی‌ای‌آر چه زمانی می‌آید؟ در گروی مذاکره تاج با رئیس فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فیفا و مذاکرات رئیس فدراسیون فوتبال با او تاثیر زیادی بر این دارد که لیگ برتر ایران در نیم‌فصل اول مجهز به وی‌ای‌آر شود یا در نیم‌فصل دوم.

به گزارش فوتبالی، به نظر می‌رسد بحث در مورد رسیدن یا نرسیدن وی‌ای‌آر به هفته‌های پایانی لیگ، خیلی منطقی نباشد. خواسته منطقی‌تر اما در این مورد این است که حداقل فصل آینده لیگ برتر با تجهیز به این تکنولوژی آغاز شود. اتفاقی که بر اساس گفته عضو کمیته داوران حداقل در هفته‌های اول هم بعید است بیفتد.

علی خسروی درباره این موضوع به خبرنگار فوتبالی می‌گوید:" فردا کلاس‌های وی‌ای‌آر با حضور 30 داور و کمک داور شروع خواهد شد. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این کلاس‌ها را هر چه زودتر و بهتر برگزار کنیم. مدرس‌های ما از اروپا و آفریقا خواهند آمد. یک مشکلی که ما داریم این است که بر اساس قواعد فیفا باید بعد از آموزش 9 ماه وی‌ای‌آر آفلاین کار کند. یعنی این که ما از آن در بازی‌ها استفاده می‌کنیم اما به شکل خصوصی و آزمایشی و قرار نیست تاثیرگذار باشد."

خسروی ادامه می‌دهد:" آقای تاج در تلاش هستند تا با صحبت با اینفانتینیو از نفوذشان استفاده کرده و مدت زمان آنلاین را از 9 ماه به 6 ماه کاهش بدهند. اگر این اتفاق بیفتد با توجه به تعطیلی حدودا 3 ماهه لیگ برتر شاید بتوانیم از هفته‌های میانیِ نیم‌فصل اول لیگ بعدی از این تکنولوژی استفاده کنیم اما اگر با این درخواست موافقت نشود احتمالا به نیم‌فصل دوم خواهد رسید. با این حال ما امیدواریم که با 6 ماه آفلاین موافقت شود و آقای تاج بتوانند در مذاکره با اینفانتینیو این قضیه را حل و فصل کنند."

4326