لورکوزن در آستانه تکمیل اتفاق تاریخی؛ پایان سلطه بایرن مونیخ

لورکوزن در آستانه تکمیل اتفاق تاریخی؛ پایان سلطه بایرن مونیخ

پایگاه خبری فوتبالی - لورکوزن ممکن است که امشب قهرمانی خود در بوندسلیگا را جشن بگیرد.

به گزارش فوتبالی، اگر بایرن مونیخ امشب کلن را شکست ندهد، بایر لورکوزن برای اولین بار در تاریخش قهرمان بوندسلیگا می شود. البته اگر باواریایی ها امشب پیروز شود هم لورکوزن می تواند فردا با پیروزی مقابل وردربرمن، در فاصله پنج بازی مانده به پایان فصل، به قهرمانی بوندسلیگا برسد.

لورکوزن می تواند با هدایت ژابی آلونسو برای اولین بار در تاریخش قهرمان بوندسلیگا شود. در لیگ انگلیس آخرین باری که یک تیم برای اولین بار به قهرمانی رسید، لستر سیتی در فصل 16-2015 بود. در لیگ فرانسه، مونپولیه در فصل 12-2011 شگفتی سازی کرد و برای اولین بار قهرمان شد. در بوندسلیگا، ولفسبورگ در فصل 09-2008 اولین قهرمانی لیگ خود را تجربه کرد. در لالیگا نیز دپورتیوو لاکرونیا در فصل 00-1999 برای اولین بار قهرمان شد. آخرین باری که لیگ ایتالیا قهرمان جدیدی داشت هم سمپدوریا در فصل 91-1990 بود.

حالا لورکوزن می تواند رکوردی قابل توجه را ثبت کند و به اولین تیم در پانزده سال اخیر در بوندسلیگا تبدیل شود که برای اولین بار مزه قهرمانی را می چشد. آخرین بار ولفسبورگ سنت شکنی کرد و به قهرمان غیرمنتظره تبدیل شد و حالا ژابی و تیمش می توانند مقتدرانه و در فاصله پنج بازی مانده به پایان به قهرمانی برسند.

4125