وقتی رتبه‌ پنجم باز هم برای اطری تکرار شد

وقتی رتبه‌ پنجم باز هم برای اطری تکرار شد

پایگاه خبری فوتبالی- کشتی‌گیر ۶۱ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا باز هم در رده پنجم قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شب گذشته به پایان رسید و رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم برای کسب مدال برنز مقابل حریفی از کره شمالی قرار گرفت که شکست خورد و به عنوان پنجمی رسید.

اطری در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. وی پیش از این در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی می‌گرفت و به خاطر وزن کم کردن‌های زیاد در برخی از مسابقات و رویدادهای مهم از جمله المپیک توکیو ناکام بود اما وقتی تصمیم به تغییر وزن گرفت توانست خودش را در ۶۱ کیلوگرم نشان دهد.

وی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صاحب مدال نقره شد و همین مدال خیلی‌ها را امیدوار کرد که او می‌تواند در سبک وزن برای ایران مدال‌آور باشد اما این طور نشد و او در چند رویداد بعدی نتوانست نتایج خوبی بگیرد و عملکرد ضعیفی داشت. وی در همین وزن در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ شرکت کرد که در همان مبارزه اول مقابل حریفی از ژاپن شکست خورد و حذف شد.

رضا اطری اسفندماه گذشته به جام یاشاردوغو اعزام شد و در آنجا هم عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرد‌. نکته قابل تامل اینکه او در آن مسابقات برای کسب مدال برنز مقابل تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان کشتی قرار گرفت که شکست خورد و پنجم شد.

شکست اطری مقابل این حریف قرقیز در مسابقات قهرمانی آسیا در مرحله نیمه‌نهایی تکرار شد و در ثانیه‌های پایانی روی پل رفت که شکست خورد.

اطری برای کسب مدال برنز در سرشاخ با حریفی از کره شمالی هم ناکام بود تا با عنوان پنجمی از قهرمانی آسیا خداحافظی کند.

199