دلیل خط خوردن کاپیتان تیم ملی بوکس/ رحمتی: با تفکر بوکس کوبا پیش می‌رویم

دلیل خط خوردن کاپیتان تیم ملی بوکس/ رحمتی: با تفکر بوکس کوبا پیش می‌رویم

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر تیم‌های ملی بوکس ایران گفت: متاسفانه شاهین موسوی واقعیت را وارونه جلوه می‌دهد و اصلا دلیل خط خوردنش از تیم ملی صحبت درباره حقوق و این قبیل مسائل نبوده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از حسین رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی بوکس ایران پس از حضور مربیان کوبایی در راس کادرفنی، توضیح داد: از زمانی که اقای فونتس و فونتانا آمدند، به فدراسیون برنامه دادند و ما هم با همان برنامه‌ها پیش رفتیم. اولین تورنمنت در بلغارستان بود که با بوکسورهای ما آشنا شدند و بعد از آن هم در انتخابی المپیک ایتالیا حاضر شدیم که نتایج خوبی با توجه به زمان کم کسب شد، ولی متاسفانه به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس نرسیدیم. بعد از آن هم در فروردین عازم تورنمنت جاده ابریشم شدیم که نتیجه کسب شده برای مربیان تیم ملی قابل قبول بود.

او درباره برنامه‌های آماده سازی تیم ملی بوکس برای مسابقات انتخابی المپیک در تایلند نیز گفت: ما از تیم ملی روسیه دعوت کردیم که به تهران آمده و اردویی مشترک را برگزار کردیم. پس از این اردو هم در تورنمنت تدارکاتی قرقیزستان حاضر می‌شویم تا ترکیب نهایی تیم مشخص شود. پس از آن هم در اردوی تایلند و سپس مسابقات انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم.

ما با یک مربی کوبایی دیگر هم به توافق نهایی رسیده‌ایم و امیدواریم که در روزهای آینده به ابران بیاید.

مدیر تیم‌های ملی بوکس، درباره اقدامات فدراسیون برای پیشرفت رده‌های پایه با مربیان کوبایی، توضیح داد: ما از سال قبل مسابقات انتخابی تیم‌های رده‌های سنی مختلف، از نونهالان تا امیدها را برگزار کرده‌ایم و اردوها نیز با برنامه‌های از پیش تعیین شده برگزار می‌شوند. تیم‌های جوانان و امیدهای ما برای مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد آماده می‌شوند و تیم‌های نونهالان و نوجوانان هم برای مسابقات قهرمانی آسیا میزبان امارات مهیا می‌شوند. اردوها با برنامه‌ریزی مناسب برگزار می‌شوند تا یک روند خوب را طی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که برنامه مشخص فدراسیون برای تغییر نسل و پشتوانه سازی تیم ملی چیست، اظهار کرد: ما با یک مربی کوبایی دیگر هم به توافق نهایی رسیده‌ایم و امیدواریم که در روزهای آینده به ایران بیاید. ما می‌خواهیم تغییراتی را در بحث مربیگری تیم‌های پایه خود نیز به وجود آوریم تا مربیان کوبایی در پایه هم کار کنند. باید یک زنجیره کامل از مربیان کوبایی را در همه رده‌های سنی داشته باشیم تا با یک برنامه مشترک پیش برویم. امیدواریم در المپیک لس‌آنجلس نتیجه مناسبی بگیریم. ما به این فکر می‌کنیم که بوکس خود را با تفکر کوبایی پیش ببریم و هدف رئیس فدراسیون این است.

رحمتی درباره برنامه‌های فدراسیون تصریح کرد: ما امسال پنج رویداد مهم داخلی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان داریم و دو رویداد بین‌المللی هم برگزار خواهیم کرد. یکی از این رویدادهای بین‌المللی نخستین دوره مسابقات دستکش طلایی در رده جوانان است که مهر سال جاری به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. رویداد دیگر مسابقات جام فجر است که بعد از چند سال وقفه برگزار می‌شود.

او درباره کنار گذاشتن شاهین موسوی،‌کاپیتان تیم ملی بوکس از اردوها نیز گفت: آقای موسوی واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهند. اصلا دلیل کنار رفتنشان صحبت کردن درباره حقوق ورزشکاران نبود. ما او را به اردوی خرم‌آباد دعوت کردیم که گفتند مصدوم هستند و به شهرشان برگشتند. وقتی به شهر خود رفتند در فضای مجازی میت می‌زدند و تمرین می‌کردند! در مسابقات قهرمانی کشور ارومیه هم که آقای فونتس آنجا بود، اسمشان درون لیست مبارزان حضور نداشت. من درخواست کردم موسوی به تیم ملی اضافه شود، در یکی از جلسات تمرینی که آقای فونتانا بوده‌اند، موسوی درخواست کرده که به فیزیوتراپی برود؛ آقای فونتانا هم به دستیارانش می‌گوید که به خوابگاه سر بزنند تا کسی در خوابگاه نباشد که می‌بینند آقای موسوی در خوابگاه خوابیده و به فیزیوتراپی نرفته است. به هر حال فونتانا با مربیان داخلی فرق دارد و نظم برای او مهم است.

رحمتی ادامه داد: حتی در یک جلسه‌ای هم که آقای موسوی به همراه فونتانا و روح‌الله حسینی برگزار کرده‌اند، آقای فونتانا به موسوی می‌گوید که آیا حاضر است با قشلاقی مسابقه بدهد که گفته است مصدوم هستم. به هر حال اولویت برای سرمربی نتیجه گرفتن است. نفراتی مثل مقصودی و رمضان‌پور هم با نظر مربی کوبایی کنار گذاشته شدند. هیچکس دخالتی در دعوت یا عدم دعوت ملی‌پوشان ندارد. امیدوارم بعد از مسابقات تایلند اگر آقای موسوی بدنشان آماده بود برای قهرمانی آسیا، جام صلح و دوستی در روسیه و مسابقات جهانی آماده شوند

مدیر تیم‌های ملی بوکس، درباره شرایط مالی این روزهای تیم ملی نیز گفت: با توجه به بودجه‌ اندکی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای فدراسیون بوکس در نظر گرفته‌اند، در تلاش هستیم تا نقاط ضعف را با تامین منابع مالی برطرف کرده و مشکلات مالی بوکس را تا حد توان حل کنیم تا در کنار رشد فنی، رشد مالی هم داشته باشیم و مشکلات کم‌تری در اردوها وجود داشته باشد. تا الان نیز همه تلاش ما این بوده که در حدامکان، شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشیم.

او در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: امسال فدراسیون در تلاش است تا با کسب تجربه در مسابقات بین‌المللی مختلف، خودش را مهیای گرفتن میزبانی‌های بین‌المللی کند. در تلاش هستیم تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم و در سال ۱۴۰۴ میزبانی یکی از مسابقات قهرمانی جوانان - نوجوانان یا بزرگسالان آسیا را بعد از مدت‌ها بگیریم.

1999