شجاعی: داور به نفع ما سوت نزد

شجاعی: داور به نفع ما سوت نزد

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: اینکه داوری دیدار با گل‌گهر بد بوده و به نفع ما سوت زده است را قبول نمی‌کنم.

به گزارش فوتبالی ، مسعود شجاعی در نشست خبری پس از دیدار خانگی تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان گفت: پیش‌بینی می‌کردم بازی خیلی قشنگ‌تر از این شود. نیمه اول خوب پیش می‌رفت، اما نیمه دوم چیزی نبود که باب میل من باشد و هیچ وقت این کار را در تمرینات نکرده بودیم که بخواهیم از توپ‌های بلند و مستقیم استقاده کنیم. فکر می‌کنم باد کمی بازی را خراب کرد، چون بیش از حد شده بود.
سرمربی هوادار افزود: گفتیم که شاید سرعت باد در نیمه دوم کمتر شود و کیفیت بازی بالاتر برود، اما شرایط در نیمه دوم به شکلی شد که وقتی دروازه‌بان ضربه مقابل دروازه را می‌زد، توپ برمی‌گشت و به اوت می‌رفت. فکر می‌کنم این دلیل قدرتمندی بود که بازی آن کیفیت لازم را نداشت، چون هم گل‌گهر تیم خوبی است، هم تیم ما فوتبال بازی می‌کند و به دنبال بازی خوب تا دقیقه آخر مسابقه هستیم. در واقع این چیزی است که از روی اول از بازیکنان خواستیم، اما امروز شرایط آب و هوایی اجازه نمی‌داد.

وی در واکنش به وقت تلف کردن شاگردانش اظهار داشت: تا روزی که من در فوتبال هستم، امکان ندارد از تیمم ببینید که چنین کاری کند. باور کنید که یونس شاکری مصدوم شد. شما به صحنه قبل از آن نگاه کنید، یونس راه می‌رفت و به دلیل حمله حریف در خط دفاعی‌مان قرار داشت و گفت که نمی‌تواند ادامه بدهد. داریوش شجاعیان خودش گفت که تعویضش کنیم، چون مصدوم شده بود. این شرایط برای محسن سفیدچغایی نیز وجود داشت. محسن را صدا کردم و گفتم اگر می‌تواند، بلند شود. گاهی اوقات بد است که درباره چنین مسائلی توضیح بدهم، اما گفتم که هیچ وقت چنین چیزی را از من و تیمم نمی‌بینید و نخواهید دید. شاید اگر ما هم بودیم، با توجه به اینکه گل‌گهر احتیاج به زمان داشت، ناراحت می‌شدیم و اعتراض می‌کردیم. به آنها حق می‌دهم، اما باور کنید که هیچ کدام از آنها عمدی نبود.

شجاعی عنوان کرد: تا روزی که مرا اخراج کنند، بر سر فلسفه و عقیده‌ام هستم و امکان ندارد که تغییر بدهم. انسان باید روی عقیده‌اش اصرار کند و نخواهد آن را با شرایط تغییر بدهد، ولو اینکه اشتباه باشد. می‌دانم شرایط فوتبال ایران به شکلی است که همه می‌خواهند امتیاز بگیرند و تیم ما هم مستثنی از این قاعده نیست، اما ترجیح می‌دهم که این امتیاز را با بازی خوب بگیریم. همین الان هم این بی‌رحمی را دیده‌ایم. خیلی از بازی‌ها را از دست دادیم، چون سعی کردیم تا دقیقه آخر فوتبال بازی کنیم. خوشحالم که این فلسفه در همین مدت کوتاه تا حدودی پیاده شده است. هر چند زمان بیشتری نیاز است و کار زیادی داریم، اما خوشحالم که بازیکنان اینقدر هوش و درک تاکتیکی دارند و بازیکنان بزرگ و خوبی به لحاظ شخصیتی هستند که توانستند این را سریع درک کنند.

سرمربی هوادار گفت: جا دارد از بازیکنان تشکر و قدردانی کنم. همچنین از همکاران عزیزم؛ آنها واقعاً انسان‌های درست و حسابی، حرفه‌ای و متعهد هستند. فکر می‌کنم ایده اصلی برای من باشد، اما همه اجرا و زحمات گردن بچه‌ها و همکاران است. امروز هم اولین حضور مالک باشگاه در این چند ساله بود. از شرایط بازی راضی نبودم، اما خوشحالم که با 3 امتیاز همراه شد و امیدوارم از بازی لذت برده باشد.

شجاعی تصریح کرد: روزی که آمدم، گفتم رتبه این تیم را به راحتی تک رقمی می‌کنم . ادعایی ندارم، اما با توجه به پتانسیل و شناختی که از بازیکنان تیمم دارم، مطمئن بودم این اتفاق رخ می‌دهم. از همان روز اول این نگاه را داشتم و این از سبک فوتبال‌مان مشخص است. فلسفه فوتبال ما ارائه یک فوتبال زیبا و کسب امتیاز از این طریق بود. خوشحالم که روز به روز بهتر می‌شود و کسانی که بازی ما را تماشا می‌کنند، متوجه می‌شوند که بچه‌ها چقدر زحمت می‌کشد و مایه می‌گذارند. نفراتی که سن‌های بیشتری دارند و همچنین بازیکنان جوان، از جان و دل مایه می‌گذاشتند و من کیف می‌کردم و لذت می‌بردم از اینکه به این شکل تلاش می‌کنند . این موضوع ما را تیم‌تر می‌کند و از آنها نیز تشکر می‌کنم.

وی درباره صحبت‌های اوزینیدیس سرمربی گل‌گهر گفت: او مربی من بوده و حتی اگر این صحبت‌ها را مقابل من می‌گفت، چیزی نمی‌گفتم. اوزینیدیس را دوست دارم و برایش احترام قائل هستم. او باعث شد که به یونان بروم. باید این شرایطش را درک کنم. خیلی روزها هم بوده که ما نیز از داوری ناراحت بودیم و این انتظار را داشتیم که تیم حریف و مربی‌شان، ما را درک کنند. الان اگر چیزی بگویم، می‌گویند که به خاطر پیروزی‌مان است، اما داوری دیدار امروز نکته تاثیرگذاری نداشت. ما هم در برخی صحنه‌ها ناراحت بودیم؛ کما اینکه داور چهارم چند بار به من تذکر داد. به هر حال شاید حساسیت آنها به خاطر نتیجه بیشتر بوده و اگر ناراحت بوده، به او حق می‌دهم. با این وجود اینکه داوری بد بوده و به نفع ما سوت زده است را قبول نمی‌کنم.

1470