دروسی چگونه در رم تغییرات مثبتی ایجاد کرده است؟

دروسی چگونه در رم تغییرات مثبتی ایجاد کرده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی جوان و با انگیزه باشگاه رم در هفته های اخیر توانسته با درک خوب تاکتیکی خود باشگاه ایتالیایی را به سمت مثبتی پس از خروج مورینیو سوق دهد.

به گزارش فوتبالی، دانیله دروسی سرمربی جوان رم‌ با کسب پیروزی مقابل میلان در دور رفت مرحله ۱/۴ نهایی لیگ اروپا آن هم در خانه حریف پس از پیروزی در دربی رم مقابل لاتزیو این روزها در بین هواداران این باشگاه محبوب تر شده است. نکته اولیه از سبک مورد علاقه دانیله دروسی در تیم رم به شکل سیستم ۱-۳-۲-۴ ابتدایی و تغییر به حالت ۱-۳-۳-۳ در هنگام تصاحب توپ است. در تیم رم آنجلینیو و لئوناردو اسپیناتزولا هر کدام که در ترکیب تیم قرار داشته باشند از دفاع چپ به یک فولبک کامل تبدیل می شوند تا برتری عددی در میانه میدان برای تصاحب مالکیت بیشتر شود. بکی دیگر از نکات جالب ترکیب رم اعتقاد ویژه دانیله دروسی به پرس منطقی از بالا برای تیم حریف است.

در این سیستم راه اصلی گلزنی با بازیسازی از دفاع و چرخش هافبک ها است تا به نوعی شرایط دفاعی حریف را بی نظم کنند. در این راستا لورنزو پلگرینی بازیکن آزاد تیم است که با تحرک بالای خود به نوعی فضا را برای حرکت پائولو دیبالا و استفان الشعراوی فراهم می کند. بازیسازی از خط دفاعی با استفاده از قدرت حمل توپ مانچینی و هویسن توانسته به جالوروسی در راه حفظ توپ مناسب کمک بسیاری کند.

۱۰۰۹