اجرای فناوری آفساید نیمه خودکار در فصل آینده لیگ برتر انگلیس

اجرای فناوری آفساید نیمه خودکار در فصل آینده لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام رسمی از سوی لیگ برتر انگلیس، تمامی باشگاه‌های حاضر در این لیگ با اجرا و معرفی فناوری آفساید نیمه خودکار برای فصل آینده موافقت کردند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر انگلیس از فصل آینده تکنولوژی جدیدی را در VAR استفاده خواهد کرد که در آن برای تشخیص آفساید از هوش مصنوعی کمک گرفته خواهد شد. همچنین، مدت زمان بررسی آفساید توسط داوران VAR نباید بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد.

در بیانیه منتشر شده از سوی لیگ برتر انگلیس آمده است: این فناوری قرار دادن سریع‌تر و ثابت خط گرافیکی آفساید را بر اساس ردیابی اپتیکال بازیکنان فراهم می‌کند و گرافیک پخش با کیفیت بالا را برای اطمینان از تجربه بهتر در ورزشگاه و پخش برای هواداران تولید می‌کند.

با توجه به گزارش‌ها این سیستم از ابتدای فصل آینده استفاده نخواهد شد بلکه بعد از اولین یا دومین تعطیلی بازی های ملی (اوایل ماه سپتامبر و یا اواخر ماه نوامبر) از آن رونمایی خواهد شد.

فناوری آفساید نیمه خودکار در حال حاضر در لیگ قهرمانان اروپا و سری آ استفاده می‌شود، در حالی که دقیقا همان سیستم نیست، در جام جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ نیز با یک تراشه تعبیه شده در توپ مخصوص مسابقات استفاده شده بود.

همچنین در آخرین جام جهانی زنان در تابستان سال قبل و در جام باشگاه‌های جهان ماه دسامبر در عربستان سعودی که منچسترسیتی قهرمان آن شد، استفاده شد. همچنین در جام ملت‌های اروپا تابستان آینده در آلمان حضور خواهد داشت.

هم اکنون در لیگ برتر انگلیس، مقامات VAR با استفاده از Hawk-Eye آفسایدهای خود را بررسی می‌کنند، اما سیستم به دلیل خطاهای درک شده و زمان صرف شده برای تصمیم گیری با انتقادات زیادی مواجه شده است.

۱۴۲۸