پیش‌بازی پرسپولیس - ملوان؛ تارتار علیه پرسپولیسِ بدون اوسمار و بیرو

پیش‌بازی پرسپولیس - ملوان؛ تارتار علیه پرسپولیسِ بدون اوسمار و بیرو

پایگاه خبری فوتبالی - دیدار پرسپولیس و ملوان یک مسابقه بالای جدولی و شش‌امتیازی محسوب می‌شود.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، پرسپولیس در آزادی میزبان ملوان خواهد بود. دیداری که در بازی رفت و در انزلی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پرسپولیس در شرایطی پای به میدان این مسابقه می‌گذارد که با برد هفته قبل خود به یک امتیازی استقلال در صدر جدول رسیده و امیدوار به توقف مجدد آبی‌پوشان است تا جای شاگردان نکونام را در صدر جدول بگیرد. قرمزها در این مدت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و در ۷ دیدار اخیر خود موفق به کسب ۶ پیروزی و یک تساوی شده‌اند تا این روزها تیمی غیرقابل توقف نشان دهند.

در سمت مقابل ملوانی قرار دارد که توانسته چهره یک تیم مدعی را تا بدینجای کار برای خود حفظ کند و امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باشد. تیمی که هدایت آن برعهده مهدی تارتار قرار دارد؛ مردی که پس از نتایج خوبش در انزلی در چند مقطع نامش برای پرسپولیس هم مطرح بوده و به همین جهت انگیزه فراوانی برای نتیجه‌گیری در آزادی خواهد داشت.

غایبان بزرگ: شاید دردسر پرسپولیس برای این مسابقه، غیبت اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی، روی نیمکت تیمش به دلیل محرومیت باشد. همچنین قرمزها علیرضا بیرانوند را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند که البته عملکرد مناسب امیررضا رفیعی در دو مسابقه‌ای که برای پرسپولیس انجام داده، خیال قرمزها را تا حدودی راحت کرده است.

بازگشت سربازان به تهران: رویارویی میلاد سرلک و محمد عمری دو بازیکن نیم فصل اول پرسپولیس که در پنجره زمستانی با پست کردن دفترچه خدمتی خود، سرباز ملوان شدند هم جالب توجه است و باید دید این دو پرسپولیسی سابق در آزادی مقابل قرمزها چه عملکردی خواهند داشت.

آمار به سود پرسپولیس: پرسپولیس دقیقاً دو برابر ملوان برد لیگ برتری داشته است. سهم برتری قرمزها از تقابل‌های دو تیم در لیگ برتر ۱۲ پیروزی بوده و ملوان هم ۶ مرتبه با سه امتیاز از زمین مسابقه خارج شده است. همچنین انزلی‌چی‌ها پس از بازگشت مجدد به لیگ برتر موفق به کسب برتری مقابل پرسپولیس نشده‌اند تا آخرین پیروزی آن‌ها برابر تیم سرخ‌پوش به چیزی حدود ۹ سال گذشته برگردد.

آمار تارتار مقابل پرسپولیس: این سرمربی از ۲۲ مسابقه‌ای که تیم‌هایش را مقابل سرخ‌پوشان هدایت کرده، فقط ۳ پیروزی به دست آورده و در ۱۲ مسابقه شکست خورده که باید دید در دیدار فردا چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد.

نتیجه هفته گذشته: پرسپولیس در سیرجان با یک گل از سد گل‌گهر گذشت و ملوان در قائمشهر با همین نتیجه بر نساجی غلبه کرد.

وضعیت در جدول: پرسپولیس با ۴۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد و ملوان با ۳۸ امتیاز پنجم است.

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس - ملوان

جمعه ۲۴ فروردین ساعت ۲۰

ورزشگاه آزادی تهران

1997