گزارش روز؛ مصدومیت، کابوسی برای ملی‌پوشان

گزارش روز؛ مصدومیت، کابوسی برای ملی‌پوشان

 پایگاه خبری فوتبالی- علی قلی‌زاده آخرین ملی‌پوشی است که این فصل، با کابوس مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است.

به گزارش فوتبالی، گران ترین خرید تاریخ لخ پوزنان، پس از انجام دو بازی در فیفا دی اخیر در مقابل ترکمنستان در بازگشت به لهستان در اولین دیدار پس از فیفادی این لیگ، از ناحیه مینیسک زانوی خود دچار مصدومیت شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت تا فصل سخت قلی زاده سخت‌تر شود.

حتما در جریان هستید که این تنها مصدومیت قلی‌زاده در فصل اخیر نیست. او ابتدای سال گذشته دچار مصدومیت شد و قبل از جام ملتهای آسیا توانست سلامتی خود را به دست آورد اما در جام ملتها به دلیل طی کردن دوران نقاهت بعد از مصدومیت و روی فرم نبودن، نتوانست دقایق زیادی به میدان برود.

 قلی‌زاده این روزها  به شدت زیر تیغ انتقادات هواداران لخ پوزنان قرار دارد. هوادارانی که از گران‌ترین انتقال تاریخ خود تا به امروز نه گلی دیده اند و نه پاس گلی و قلی‌زاده در این فصل تنها به گرفتن 3 کارت زرد بسنده کرده است.  

اما به بهانه مصدومیت قلی‌زاده نگاهی خواهیم داشت به ملی پوشانی که در چند ماه گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده اند. 

علیرضا جهانبخش: هافبک گیلانی فاینورد هلند، در خلال بازی ایران و هنگ‌کنگ در تاریخ 25 آبان سال گذشته دچار مصدومیت شد و نتوانست بازی را در نیمه دوم ادامه دهد و تعویض شد. او در ابتدای سال هم قبل از بازی والویک در حین گرم کردن دچار مصدومیت شد و بازی را از دست داد. جهانبخش، 26 بهمن سال قبل هم از بازی با رم در لیگ اروپا هم مصدوم شد و نتوانست مقابل یاران آزمون بازی کند. جهانبخش در فصل جاری، 16 بازی فاینورد در تمامی رقابتها را از دست داده است. 

سردار آزمون: سردار دو بازی مقابل هلاس ورونا و میلان را در ابتدای فصل به دلیل گرفتگی عضلانی از دست داد تا فصل را با مصدومیت شروع کند. 

مهاجم ایرانی رم، در بازی مقابل ترکمنستان و در دوم فروردین ماه دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد. مصدومیتی که باعث شد او بازی با میلان در لیگ اروپا را از دست بدهد.

مهدی طارمی: مهاجم بوشهری پورتو این فصل را مطلوب شروع کرد اما در ادامه های فصل به دلیل مباحث نقل و انتقالاتی مورد غضب کونسیسائو قرار گرفت و در اکثر مسابقات از ترکیب کنار گذاشته شده است. طارمی به دلیل مصدومیت از ناحیه ران پای راست، بازی رفت مقابل آرسنال در لیگ اروپا را از دست داد علاوه بر این مصدومیت، طارمی در دیدار مقابل آروکا در لیگ پرتغال در هفته بیست و یکم، چند هفته‌ای غایب بود و در بازی مقابل ویتوریو گیمارش به ترکیب بازگشت و بیست و سه دقیقه در میدان حضور داشت. ناگفته نماند عمده بازی هایی که طارمی در لیست پورتو حضور نداشت به دلیل صلاحدید کادر فنی پورتو بود وگرنه مصدومیت‌های او طوری نبود که بخواهد بازیهای زیادی را از دست بدهد.

صادق محرمی: مدافع راست ایرانی شاغل در لیگ کرواسی، جزو بازیکنانی است که قربانی فیفادی شد. 

صادق در بازی مقابل امارات در دور گروهی رقابتهای جام ملتهای آسیا دچار پارگی رباط صلیبی شد و طبیعتا تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند.

مرتضی پورعلی‌گنجی: مدافع میانی پرسپولیس در بازی ایران مقابل قطر در تورنمت اردن دچار پارگی رباط صلیبی شد تا هم جام ملت های آسیا را از دست بدهد و هم زانوی خود را برای بار چندم به تیغ جراحان بسپارد. 

علیرضا بیرانوند: مصدومیت بیرانوند در چند روز گذشته یکی از مهمترین سوژه‌های فوتبال ایران بوده است. مصدومیتی که پرسپولیسی‌ها معتقدند به دلیل سهل انگاری پزشکان تیم ملی رخ داده و پزشکان تیم ملی هم  این مصدومیت را قدیمی معرفی کرده و مربوط به این اردوی تیم ملی نمی‌دانند.علی بیرو، پیش از این این یکبار در تورنمنت کافا در ازبکستان با سعید عزت‌اللهی برخورد شدیدی داشت و از ناحیه فک مصدوم شد و یکبار هم در جریان بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی بلغارستان از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد.

مجید حسینی: او آخرین بار در بازی دوم مرحله گروهی جام ملتهای آسیا مقابل هنگ کنگ به میدان رفت و مصدوم شد که این مصدومیت کار مدافع تیم ملی را به عمل جراحی کشاند تا فصل برای او به اتمام برسد. او هم چنین چند بازی اول کایسری اسپور در لیگ ترکیه را نیز به دلیل مصدومیت انگشت پا از دست داد تا فصل را با مصدومیت شروع کند و با مصدومیت هم به پایان برساند. 

وحید امیری: امیری در ابتدای فصل تنها در 4 مسابقه برای پرسپولیس به میدان رفت و بعد دچار مصدومیت شد تا چند ماهی از دسترس پرسپولیس و هم چنین تیم ملی دور باشد. او پس از بازگشت به ترکیب اصلی در بازی مقابل استقلال تاجیکستان دچار مصدومیت همسترینگ شد و باز هم از ترکیب اصلی دور ماند مصدومیتی که این روزها از بین رفته و امیری در تمرین تیمش حضور دارد.

7899