ملوان و 2 جامی که به پرسپولیس هدیه داد؛ ممنونم رفیق!

ملوان و 2 جامی که به پرسپولیس هدیه داد؛ ممنونم رفیق!

پایگاه خبری فوتبالی- ملوان را باید صمیمی‌ترین رفیق پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر لقب داد. 

به گزارش فوتبالی، رقیبی که در 3 تا از قهرمانی‌های قرمزها در تاریخ لیگ برتر یعنی لیگ‌های اول، هفتم و بیست و دوم حضور داشته و با کشیدن ترمز استقلال و سپاهان در 2 دوره، به تنهایی جام را از این دو تیم گرفته و به پرسپولیس هدیه داده است. 

این درست که پیکان، بیشترین باخت را به پرسپولیس در لیگ برتر داشته یا گل‌گهر، هرگز موفق به شکست دادن قرمزها نشده ولی ملوان برای پرسپولیس، چیز دیگری است.

* لیگ اول

پرسپولیس 46 امتیاز در هفته پایانی، میزبان فجر بود و استقلال که 48 امتیاز داشت به انزلی رفت. تیمِ پورحیدری با توجه به تفاضل گل 18+ در مقایسه با تفاضل 12+ تیمِ پروین، با یک مساوی هم قهرمان اولین دوره لیگ برتر می‌شد. اما ملوان، جام را از آبی‌ها گرفت و با زدن رنگ قرمز به پرسپولیس هدیه داد. استقلال در انزلی با یک گل شکست خورد و 48 امتیازی ماند. پرسپولیس اما در آزادی با گل ابراهیم اسدی، فجر را برد، 49 امتیازی شد و با جام قهرمانی دور افتخار زد.

* لیگ بیست و دوم

ملوان در برگشت به لیگ برتر بعد از 6 فصل، این بار با کشیدن ترمز سپاهان، جام را به پرسپولیس دادند. پرسپولیس فصل را با 66 امتیاز تمام کرد و سپاهان با فاصله‌ای فقط یک امتیازی روی پله دوم ایستاد. و این فاصله را ملوان رقم زد. 

آنها در هر 2 بازی رفت و برگشت برابر پرسپولیس شکست خوردند و 6 امتیاز به قرمزها دادند درحالیکه سپاهان در هر دو بازی برابر ملوان، متوقف و درمجموع تنها صاحب 2 امتیاز شد. 

* نکته ویژه

پرسپولیس در لیگ‌های 16، 17، 18، 19 و 20 قهرمان سریالی لیگ برتر بود. و درست در این 5 فصل، خبری از ملوان در لیگ برتر نبود. شاید اگر انزلی‌چی‌ها بودند، پرسپولیس انرژی کمتری برای گرفتن جام خرج می‌کرد. در 3 قهرمانی دیگر پرسپولیس اما ملوان حاضر بود و در 2 تا، نقش اول این کسب افتخار را ایفا کرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی