تیم منتخب هفته بیست و دوم؛ برنده قرمز خوشبختی

تیم منتخب هفته بیست و دوم؛ برنده قرمز خوشبختی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم اول جدول، استقلال، در خانه‌اش متوقف شد.

به گزارش فوتبالی، تیم سوم جدول، تراکتور، در خانه‌اش متوقف شد. تیم چهارم جدول، سپاهان، بیرون از خانه شکست خورد. تیم پنجم جدول، گل‌گهر، در خانه‌اش شکست خورد. و همه این گزاره‌ها یعنی برنده ویژه و شاید تنها برنده هفته بیست و دوم، تیم دوم جدول یعنی پرسپولیس بود که حالا به کمترین فاصله ممکن با صدرنشین آبی جدول رسیده است.

* علیرضا جعفرپور

یک نمایش درخشان دیگر درون دروازه و کلین‌شیت برابر تیمی که امیدگل تقریبا 2.5 را ثبت کرده بود. و بازهم این سوال که چرا اثری از علیرضا جعفرپور در لیست تیم ملی نیست؟ او باید چه کار دیگری انجام بدهد؟

ذخیره: ملوان 3 امتیاز این هفته را دربست مدیون حبیب فرعباسی است که برابر نساجی، درخشید و زمین را با بسته نگه داشتن دروازه، ترک کرد.

* مجتبی نجاریان

در بازگشت به ترکیب اصلی، نمایش استانداردی داشت. نجاریان همیشه جزو مدافعان راستی بوده که با توجه به سرعت و تکنیک بالایش بخصوص در هجوم به کار می‌آید و با ساختن گل سوم تیمش، آمد.

ذخیره: به بند کشیدن اوستون اورونوف، کار محالی است که به بهنام برزای سپرده شده بود و او توانست در این عملیات، نمره قبولی بگیرد ولو اینکه مرد ازبک، گل 2 امتیازی بازی را زد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

بعید است در قالب فوتبال ایران، مدافعی در فاز بازیسازی به او برسد. کنعانی‌زادگان برابر گل‌گهر، نمره کاملی گرفت. پاس استادانه‌ای در دقیقه 47 داد که با درخشش اخباری به پاس گل تبدیل نشد و البته یک واکنش دفاعی خوب هم دقیقه 71 داشت.

ذخیره: یکی از کارهای ابتدایی عنایتی برای ترمیم پیکان، جذب محمد ستاری بود. مدافعی که همیشه عملکرد قابل قبولی داشته و به تیمش برای پیشرفت امور دفاعی کمک می‌کند.

* مهران موسوی

چه بازوبند به دستش باشد و چه نباشد، موسوی یک رهبر واقعی در ترکیب آلومینیوم است. مدافعی که جز امور دفاعی، وقتی تیمش صاحب ضربات آزاد می‌شود، یک خطر بالقوه برای دروازه رقباست. با گل او، آلومینیوم تبریز را طبق معمول بدون باخت ترک کرد.

ذخیره: مس رفسنجان نمایش خوبی داشت ولی اگر 2 واکنش دفاعی محمد نژادمهدی در دقایق 64 و 80 نبود، استقلال بازهم در خانه برنده می‌شود.

* حسین گودرزی

اهمال ابتدای فصل تیمهای بزرگ مثل استقلال، گودرزی را راهی شمس‌آذر کرد. مدافع چپی که جزو پدیده‌های فوتبال ایران است. در این هفته، یک گل و یک پری‌اسیست به نامش ثبت شد تا نقش ویژه‌ای در برد بیرون از خانه تیم دقیقی داشته باشد.

ذخیره: برابر مس رفسنجان، ابوالفضل جلالی یکی از بهترین بازیهایش را انجام داد؛ نمایشی با ارسال‌های این بار دقیق که قدرشان کمتر دانسته شد.

* سامان نریمان‌جهان

با وجود خریدهای خوب پیکان در فاز دفاعی (ستاری) و هجومی (قربانی و اسماعیلی)، کماکان این سامان نریمان‌جهان است که لیدر تیم عنایتی است. پاس‌های خوبی می‌دهد که این هفته با درخشش دروازه‌بان استقلال خوزستان به گل منجر نشدند.

ذخیره: یکی دیگر از آنهایی که به مرکز زمین فولاد، قدرت بیشتری داد محمدرضا غبیشاوی بود که هم گل زد و هم بدشانس بود که ضربه‌اش به تیر عمودی خورد.

* داریوش شجاعیان

با ورود مسعود شجاعی به هوادار، داریوش شجاعیان تبدیل به یکی از مردان ثابت تیم شد و توانست به روزهای خوبش در گسترش فولاد، شبیه شود. هافبکی که اگر 2 مصدومیت رباط صلیبی‌اش نبود، استقلال یک هافبک فوق‌العاده داشت.

ذخیره: جوانی به نام مهدی گودرزی در مرکز زمین هوادار، حضور دارد که فوتبال بازی کردن را خیلی خوب می‌داند و عاشق داشتن توپ و حضور در جریان بازی است.

* اوستون اورونوف

هر ثانیه بازی او در پیراهن پرسپولیس، ثابت می‌کند زوج خطیر و نکونام چه ظلم و خیانتی به استقلال کردند. اورونوف یک گل استثنایی زد، یک موقعیت عالی هدر داد و البته بدشانس بود که بهنام برزای برابرش قرار داشت.

ذخیره: زیرنظر نویدکیا و با پیراهن مس، سعید واسعی توانسته دوران افول چند ساله در فولاد و تراکتور را سپری کند و به خودش در پیکان، نزدیک شود.

* یوسف کی‌شمس

با تصمیم عجیب کمالوند، به عنوان مهاجم مرکزی و جلوتر از بقیه در ترکیب اصلی قرار گرفت و عامل اصلی پیروزی برابر سپاهان شد. گل اول روی ریباند ضربه آزادی دیدنی‌اش رقم خورد و گل دوم را با آرامش و ضربه‌ای دقیق به تور دروازه رساند.

ذخیره: در ادامه سریال درخشش برابر گل‌گهر، این بار نوبت دادن پاس گل بود. مهدی ترابی در 10 بازی برای پرسپولیس برابر این رقیب، 8 گل زده و 3 پاس گل داده است.

* گوستاوو بلانکو

بهترین نمایش با پیراهن استقلال؛ مهاجم آرژانتینی هر دو گل تیمش را زد و در فاز هجومی، مدافعان مس را به اندازه کافی آزار داد. بلانکو در امور دفاعی هم جزو خوب‌ها بود و آمار عجیب 4 عملکرد دفاعی را ثبت کرد.

ذخیره: پنجمین گل در ششمین بازی نیم‌فصل دوم که این بار 3 امتیاز کامل را به حساب ملوان واریز کرد. محمدرضا سلیمانی یک نوع گل زدن را بلد است ولی واقعا هم خوب بلد است.

* سجاد شهباززاده

بازیکنی که در 25 بازی آخرش برای استقلال، حتی یک نگاه «چپ» هم به دروازه رقبا نکرد و گل نزد، برابر آبی‌ها هم گل زد و هم پاس گل داد. شماره 10 نمایش درخشانی داشت و نشان داد هنوز هم می‌توان بهش اعتماد کرد بخصوص وقتی نویدکیا، سرمربی باشد.

ذخیره: ماشین گلزنی ملوان در نیم‌فصل اول، با حضور سلیمانی تبدیل به ماشین گلسازی شده است. رضا جعفری همچنان می‌درخشد و برای انزلی‌چی‌ها، امتیاز می‌گیرد.

* تیم هفته: صنعت نفت

اولین برد خانگی در این فصل و پایان طلسم تقریبا یک ساله برابر سپاهان رقم خورد که خاطرات بدی را برای آبادانی‌ها تداعی می‌کرد. صنعت نفت برای این برد، شروعی طوفانی داشت و البته به امدادهای داوری هم خیلی مدیون شد.

ذخیره: چه تیمی شده این ملوان! تیمی که هر رقیبی را اذیت می کند و به سختی امتیاز به حریفان می دهد. مردم انزلی از دیدن تیم شان، کیف می کنند.

* سرمربی هفته: فراز کمالوند

در بازگشت به لیگ برتر، افتتاحیه فوق‌العاده‌ای را رقم زد. روزهای درخشان کمالوند با صنعت نفت برابر سپاهان، ادامه دارد. کمالوند با این برد، همه را در آبادان به ابقا امیدوار کرده است. ترکیب جدیدی که او برای تیمش انتخاب کرد، به خوبی جواب داد.

ذخیره: 7 بازیِ بدون باخت یعنی محرم نویدکیا خیلی خوب بلد است در کمترین زمان ممکن، تیمش را به پیشرفت برساند و البته با کشیدن ترمز استقلال، تنور لیگ را داغ‌تر کند.

* بازیکن هفته: گوستاوو بلانکو

استقلال در خانه 2 بار از مهمانش عقب افتاد ولی هر دو بار گوستاوو بلانکو وارد عمل شد و این عقب‌افتادگی را جبران کرد. گل اولی که مرد آرژانتینی زد، توانایی‌های او را به خوبی ثابت کرد. بلانکو حالا در این برهه زمانی، هواداران را خیلی امیدوار کرده است.

ذخیره: هوادارِ مسعود شجاعی روی کاکل داریوش شجاعیان می‌چرخد؛ هافبکی که در حال بازگشت به روزهای اوج است و کارهای عجیب و غریبش با توپ، دوباره شروع شده است.