قانون جدید سازمان لیگ برای کدام تیم‌های لیگ یکی دردسرساز می‌شود؟

قانون جدید سازمان لیگ برای کدام تیم‌های لیگ یکی دردسرساز می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- سه تیم حاضر در لیگ دسته اول فوتبال برای رعایت قانون جدید سازمان لیگ باید دست به کار شوند.

به گزارش فوتبالی، سازمان لیگ فوتبال ایران روز گذشته (دوشنبه) با ارسال نامه‌ای به مقامات ورزشی استان‌ها و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ یکی، از ممنوعیت برگزاری دیدارهای لیگ دسته اول فوتبال در فصل آینده روی چمن مصنوعی خبر داد.

امسال ورزشگاه‌های شهدای سیمرغ کیاکلا، وحدت آستارا و شهدای مس شهر بابک در لیگ یک از چمن طبیعی بی‌بهره هستند و تیم‌های دریا کاسپین بابل، شهرداری آستارا و مس شهر بابک روی زمین‌هایی با چمن مصنوعی از رقبا میزبانی می‌کنند.

تاکنون باشگاه مس شهر بابک به سازمان لیگ وعده داده که زمین چمن طبیعی تیم فوتبال این باشگاه تا فصل آینده مسابقات آماده خواهد شد و نارنجی‌پوشان، مشکلی برای میزبانی روی چمن طبیعی ندارند. ورزشگاه هفت تیر بابل هم که خانه اصلی تیم دریا کاسپین به شمار می‌رود، تا فصل آینده به مدار بازی‌ها برمی‌گردد و آماده میزبانی از مسابقات با چمن طبیعی می‌شود.

به نظر می‌رسد شهرداری آستارا تنها باشگاهی است که در زمینه تأمین زمینی با چمن طبیعی مشکل دارد. نماینده استان گیلان در لیگ یک در صورتی که نتواند چمن ورزشگاه وحدت را طبیعی کند، مجبور است در ورزشگاه تختی انزلی یا استادیوم عضدی رشت به مصاف رقبا برود. میزبانی در ورزشگاهی خارج از استان گیلان، گزینه بعدی سازمان لیگ برای شهرداری آستارا خواهد بود.

در جدول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال، مس شهر بابک در رتبه دهم ایستاده است و می‌توان بقای این تیم را قطعی دانست. شهرداری آستارا و دریا کاسپین نیز با ایستادن در رده‌های چهاردهم و شانزدهم جدول، برای فرار از سقوط می‌جنگند.

همچنین تیم‌های لیگ دسته دوم که برای صعود به لیگ یک رقابت می‌کنند، از حالا باید به فکر ورزشگاهی با زمین چمن طبیعی برای شرکت در این مسابقات طی فصل آینده باشند.

7474