پیش بازی آرسنال - بایرن مونیخ؛ باواریایی‌ها در پی فتح دژ مستحکم آرسنال

پیش بازی آرسنال - بایرن مونیخ؛ باواریایی‌ها در پی فتح دژ مستحکم آرسنال

پایگاه خبری فوتبالی- در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های آرسنال و بایرن مونیخ در ورزشگاه امارات شهر لندن به مصاف همدیگر می‌روند.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان اروپا، جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین رقابت باشگاهی در دنیا یک بار دیگر از امشب از سر گرفته می‌شود. هشت تیم برتر این رقابت‌ها باید به مصاف همدیگر بروند تا تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این مرحله، تقابل آرسنال و بایرن مونیخ است؛ دو تیمی که شرایط کاملا متفاوتی دارند، اما شاید شرایط این مسابقه برخلاف فرم چند هفته اخیر دو تیم رقم بخورد.

آرسنال با توقف این هفته لیورپول مقابل منچستریونایتد، توانست یک بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس صعود کند و حالا توپچی‌ها اگر در بازی‌های بعدی نلغزند، شانس بالایی برای قهرمانی خواهند داشت. آن‌ها در فصل گذشته نیز تا هفته‌های پایانی در رتبه نخست جدول قرار داشتند، اما در نهایت کورس قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کردند.

قرمزهای شمال لندن در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و پس از عبور از سد پورتوی پرتغال، پس از سال‌ها موفق شدند به مرحله یک چهارم نهایی این تورنمنت برسند. حالا شاگردان آرتتا مصمم هستند تا با غلبه بر بایرن مونیخ، به جمع 4 تیم برتر اروپا راه پیدا کنند.

اما در آن سوی میدان، بایرن مونیخی قرار دارد که بر خلاف آرسنال به هیچ وجه فرم خوبی در هفته‌های اخیر نداشته؛ با این حال نمی‌توان اف سی هالیوود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دست کم گرفتند. آن‌ها در این فصل چند بار ثابت کردند که وضعیت روحی‌شان در لیگ قهرمانان نسبت به رقابت‌های داخلی کاملا متفاوت است. از طرفی، آن‌ها در برابر رقیبی مثل آرسنال شرایط روحی خیلی خوبی دارند.

بایرن مونیخ در مرحله قبلی لاتزیو را شکست داد و به یک چهارم نهایی صعود کرد. توماس توخل که در پایان فصل از جمع باواریایی‌ها جدا می‌شود، می‌خواهد با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یک خاطره خوب از خود به جای بگذارد.

بایرن مونیخ در سه تقابل قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا برابر آرسنال، با نتیجه مشابه و تحقیرآمیز پنج بر یک پیروز شد. باشگاه آلمانی در 6 بازی قبلی خود برابر تیم‌های انگلیسی، تنها 1 بار طعم شکست را تجربه کرد که آن هم فصل گذشته برابر منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد رقم خورد.

بایرنی‌ها در سه حضور قبلی‌اش در شهر لندن، 15 گل به ثمر رساند و تنها 3 بار دروازه‌اش باز شد که آمار حیرت‌انگیزی به حساب می‌آید.

هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ در 19 تقابل با آرسنال، موفق شد 14 گل به ثمر برساند. او تنها مقابل لسترسیتی با 20 گل و مقابل اورتون با 16 گل آمار بهتری به ثبت رساند و می‌توان گفت توپچی‌ها سومین حریف مورد علاقه ستاره انگلیسی است.

ترکیب احتمالی آرسنال:

سنگربان: داوید رایا

مدافعان: بن وایت، ویلیام سالیبا، گابریل و یاکوب کیویور

هافبک‌ها: دکلان رایس، جورجینیو و اودگارد

مهاجمین: بوکایو ساکا، گابریل مارتینلی و کای هاورتز

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ:

سنگربان: مانوئل نویر

مدافعان: یاشوا کیمیش، متیاس دلیخت، اریک دایر و آلفونسو دیویس

هافبک‌ها: لایمر، لئون گورتزکا و توماس مولر

مهاجمین: جمال موسیالا، لروی سانه و هری کین

1428