مجتبی خورشیدی ادعای عزیزی خادم را تکذیب کرد: من 130 میلیارد تومان برای فدراسیون فوتبال آوردم!

مجتبی خورشیدی ادعای عزیزی خادم را تکذیب کرد: من 130 میلیارد تومان برای فدراسیون فوتبال آوردم!

پایگاه خبری فوتبالی – صحبتهای دیشب سرپرست اسبق تیم ملی، نکته قابل توجهی دارد.

به گزارش فوتبالی، مجتبی خورشیدی – که دوران سرپرستی او در تیم ملی، جنجالی بود – دیشب و در حاشیه بازی پیکان و استقلال خوزستان و در پاسخ به سوالی درباره جنجال پاداشی که به او تعلق گرفته بود ( خبرگزاری فارس در گزارشی در تاریخ 31 فروردین 1401 اعلام کرد که خورشیدی نه تنها مبلغ ۹۱۵ میلیون تومان به عنوان پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی دریافت کرده بلکه حقوق ماهانه او در فدراسیون، 35 میلیون تومان بوده تا او در 10 ماهی که کنار تیم ملی حضور داشته، دریافتی یک میلیارد و یکصد و سی میلیون تومان داشته باشد)، اعلام کرد که کل دریافتی او از فدراسیون فوتبال، 750 میلیون تومان بوده که آن هم طبق مصوبه بوده است.

جدا از این مساله، خورشیدی مدعی شد او باعث شده 130 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال و به دنبال آن تیم ملی فوتبال ایران کمک شود.

خورشیدی در حالی چنین صحبتی را مطرح کرده که شهاب عزیزی خادم، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، قبل از برکناری مدعی شده بود که او، مجموعه‌ای که کمتر از 20 میلیون تومان در خزانه‌اش بود و کلی بدهی داشت را تبدیل به یک مجموعه درآمدزا کرده که 130 میلیارد تومان از دولت گرفته و البته 270 میلیارد تومان از منابع دیگر، درآمدزایی کرده است.

البته هرگز ماجرای 270 میلیارد تومان درآمدزایی ثابت نشد و اتفاق نیفتاد اما همیشه عزیزی خادم آن 130 میلیارد تومان درآمدزایی را یکی از دستاوردهایش می‌دانست. در هر حال مجتبی خورشیدی دستاورد عزیزی خادم را تکذیب کرد. البته خورشیدی به این نکته اشاره نکرد که اگر با نوبخت، رییس وقت سازمان برنامه و بودجه، ارتباط فامیلی نداشت، 130 میلیارد تومان در آن زمان هرگز به حساب فدراسیون فوتبال واریز نمی‌شد. 

نکته جالب اینکه عزیزی خادم، در تاریخ 26 خرداد سال 1400 و در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته بود که مجبور شده برای حل مشکلات فدراسیون فوتبال، قرض بگیرد! احتمالا آن 130 میلیارد تومان، برای هزینه‌های فدراسیون فوتبال و تیمهای ملی، کافی نبوده و به همین دلیل، عزیزی خادم، مجبور شده فدراسیون فوتبال را مقروض هم بکند!

1984