رسمی؛ دو امتیاز دیگر از تیم انگلیسی کسر شد

رسمی؛ دو امتیاز دیگر از تیم انگلیسی کسر شد

پایگاه خبری فوتبالی – اورتون دوباره و اینبار با جریمه کسر 2 امتیاز روبرو شده است که مربوط به تخلفات مالی این تیم خارج از قوانین فیرپلی مالی لیگ برتر انگلیس می‌شود.

به گزارش فوتبالی، این دومین باری است که تافی‌ها در این فصل با چنین جریمه ای مواجه می‌شوند. این تیم پیش از این کسر 6 امتیاز از مجموع امتیازهای خود را متحمل شده بود که آن هم پس از اعتراض این تیم از 10 امتیاز به 6 امتیاز کاهش پیدا کرده بود. ناتینگهام فارست، دیگر تیم حاضر در پریمیرلیگ و همچنین لستر سیتی در رقابت‌های چمپیونشیپ نیز، پیش از این با جریمه کسر امتیاز روبرو شده بودند. 

شاگردان شان دایچ پس از این کسر امتیاز، با افت یک رده ای در جدول، به رتبه 16 ام سقوط کرده است و خود را در فاصله تنها دو امتیازی منطقه سقوط می‌بیند، در حالی که برای بقا در سطح اول فوتبال انگلیس 7 بازی دیگر در پیش خواهد داشت. اورتون به اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده که بار دیگر به این حکم نیز اعتراض خواهند کرد و امید دارد که این جریمه برای آن‌ها کاهش پیدا کند. آبی پوشان مرسی ساید بیانیه ای در اینباره منتشر کردند:" در ژانویه سال 2024، اورتون متهم به تخطی از چارچوب‌های سود مجاز و پایداری مالی در دوره ارزیابی تا پایان فصل 23-2022، شد. این پرونده به یک کمیسیون وابسته به لیگ جزیره برده شد که امروز اعلام داشت باشگاه اورتون بلافاصله با کسر 2 امتیاز جریمه خواهد شد."