تکرار تاریخ پس از ۱۸ سال در پرسپولیس؛ رفیعی مسیر حقیقی را می‌رود؟‌

تکرار تاریخ پس از ۱۸ سال در پرسپولیس؛ رفیعی مسیر حقیقی را می‌رود؟‌

پایگاه خبری فوتبالی - تاریخ پس از ۱۸ سال تکرار شد و یک بار دیگر دروازه‌بانی جوان در باشگاه پرسپولیس فرصت پیدا کرد تا خود را نشان دهد اما آیا او می‌تواند مسیر دروازه‌بان اسبق سرخپوشان را برود؟
به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در نخستین بازی خود در سال ۱۴۰۳ در شرایطی به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت که در ترکیب اوسمار ویرا یک غایب بزرگ دیده می‌شد. علیرضا بیرانوند سنگربان اول و مرد مطمئن سرخ‌پوشان تهرانی به دلیل مصدومیت از ناحیه دست، در این بازی حضور نداشت تا پرسپولیسی‌ها با یک تغییر بزرگ پا به میدان بگذارند.

با این تغییر اجباری یک فرصت ایده‌آل در اختیار امیررضا رفیعی، گلر ۲۲ ساله پرسپولیس قرار گرفت تا برای دومین بار در این فصل در چهارچوب دروازه تیمش قرار بگیرد. با توجه به مصدومیت بیرانوند او حالا بدون استرس و نگرانی می‌تواند فضا را مدیریت کرده و از این چالش اجباری، بهترین بهره را ببرد. اینکه یک دروازه‌بان جوان در تیم بزرگی همچون پرسپولیس آن هم در حضور مرد اول تیم ملی، چنین فرصتی را به دست بیاورد، به‌ندرت اتفاق میفتد و باید دید آیا رفیعی جوان می‌تواند از خاک، طلا استخراج کند؟

در دنیای فوتبال از این اتفاقات دیده‌ایم و اگر بخواهیم به نمونه ایرانی آن اشاره کنیم شاید بهترین گزینه علیرضا حقیقی باشد. او هم روزی از همین پرسپولیس و با یک اتفاق مطرح شد و در سطح اول فوتبال ایران برای خود نامی دست و پا کرد.

این اتفاق در بازی پرسپولیس و سایپا رقم خورد؛ روزی که فرشید کریمی سنگربان آن روزهای پرسپولیس از زمین بازی اخراج شد تا گلری جوان و جویای نام به نام حقیقی مجبور شود به زمین بیاید، آن هم در شرایطی که داور نقطه پنالتی را نشان داده بود و بازیکن بزرگی همچون علی دایی با کوله‌باری از تجربه و تبحر، پشت توپ قرار گرفت اما چرخ روزگار در سال ۱۳۸۵ برای حقیقی ۱۷ ساله چرخید و خوب هم چرخید و او در اولین بازی خود برای سرخ‌پوشان تهرانی در لیگ برتر، اولین توپی که به دروازه‌اش شلیک شد را مهار کرد تا با گرفتن توپ دایی، نامش بر سر زبان‌ها بیفتد.

همین واکنش کافی بود تا مسیر فوتبالی حقیقی تغییر کند و حالا این فرصت در اختیار دروازه‌بان جوانی دیگر در پرسپولیس قرار گرفته است. رفیعی هرچند در بازی برابر گل‌گهر در اکثر دقایق بازی یکی از کم‌کارترین بازیکنان پرسپولیس بود اما در دقیقه ۸۳ با واکنش خود دروازه تیمش را نجات داد تا برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان تهرانی حفظ شود.

حالا هواداران پرسپولیس امیدوارند تا او بتواند در مسیر قهرمانی به وظایف اصلی خود که حراست از قفس توری سرخ‌پوشان است عمل کند و باید دید انگیزه جوانی بر فشار روانی بازی در تیم بزرگی چون پرسپولیس غلبه خواهد کرد یا خیر.

9989