خواهرخواندگی تراکتور و سپاهان؛ برگشت‌پذیر است؟

خواهرخواندگی تراکتور و سپاهان؛ برگشت‌پذیر است؟

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه تراکتور خبر از درخواست سپاهان برای احیای خواهرخواندگی بین دو تیم داد.

به گزارش فوتبالی، تراکتور و سپاهان از جمله تیم‌هایی هستند که در گذشته‌ای نه‌چندان دور روابط حسنه‌ای با یکدیگر داشتند. دو تیمی که هواداران آن‌ها شعار «تراکتور، سپاهان، دو قهرمان ایران» را در سکوها سر می‌دادند و به عنوان تیم‌های خواهرخوانده لیگ برتر شناخته می‌شدند و اتحاد بزرگی بین این دو غول غیرتهرانی فوتبال ایران وجود داشت.

اما اولین کدورت‌ها بین دو باشگاه از بازی معروف تراکتور و نفت تهران که تی‌تی‌ها از آن به عنوان جمعه سیاه یاد می‌کنند، اتفاق افتاد. جایی که سپاهان با برتری در بازی همزمان مقابل سایپا در شب تساوی نفت و تراکتور قهرمان شد ولی برخی هواداران دوآتشه تراکتور از فرط عصبانیت، مدیران اصفهانی وقت فدراسیون را در فعل و انفعالات رخ داده در بازی مقابل نفت مقصر دانسته و از سپاهان هم ناراحت بودند.

البته این موضوع در ادامه برطرف شد و باز هم شاهد روابط خوب بین هواداران دو تیم بودیم تا اینکه بازی فصل گذشته همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد. سپاهان در شرایطی که ۴ امتیاز با پرسپولیس فاصله امتیازی داشت، به تبریز آمد و مقابل تراکتور شکست خورد تا با تساوی مقابل ملوان، قهرمانی را به حریف سرخ خود واگذار کند. مسابقه‌ای که با حضور پرشور هواداران تراکتور برگزار شد و سپاهانی‌ها بابت لیزرهای ورزشگاه یادگار امام(ره) به شدت ناراحت بودند.

ناراحتی‌ها در بازی رفت این فصل دو تیم هم ادامه داشت و مواردی در ورزشگاه نقش‌جهان باعث تکدر خاطر تی‌تی‌ها شد که استوری رضا کرمانشاهی با این مضمون که «این بازی برگشت دارد» حتی مدیران سپاهانی را مجبور به واکنش کرد.‌

تنش‌ها قبل از بازی برگشت هم ادامه داشت و رضا فتاحی سرپرست طلایی‌پوشان با پیش‌قدمی بابت اتفاقاتی که ممکن است در یادگار بیفتد، ابراز نگرانی کرد و مدعی بود در صورت وقوع برخی اتفاقات تیمش را از زمین مسابقه بیرون خواهد کشید! صحبت‌هایی که واکنش مدیران تراکتوری را هم در پی داشت و آن‌ها با لحن تندی پاسخ فتاحی را دادند.

با این وجود مدیرعامل تراکتور در پایان مسابقه با سپاهان مدعی بود عده‌ای از کانون هواداران سپاهان خواستار احیای روابط خوب گذشته بین دو تیم شدند و در ادامه باشگاه تراکتور هم با انتشار تصویر این دیدار، از درخواست سپاهانی‌ها برای احیای خواهرخواندگی دو تیم خبر داد.

رضا فتاحی مدیر جنجالی چند وقت اخیر سپاهان هم در پایان مسابقه با تراکتور با ایجاد نرمش در صحبت‌هایش مدعی شد که مقصر اتفاقات سال گذشته مردم نبودند: «تماشاگران سپاهان و مردم اصفهان و مردم تبریز هیچوقت با هم مشکل نداشتند. مقصر اتفاقاتی هم که سال گذشته رخ داد، مردم نبودند. مقصر ناظر و داور مسابقه بودند که به هیچ عنوان بازی را متوقف نکردند، اما امسال این کار را کردند. امسال تعدادی از هواداران از شورای هواداری ما آمدند و جلسه خوبی هم با آقای نصیرزاده داشتند. مطمئنا مردم اصفهان و تبریز هیچ مشکلی با هم ندارند و دوست و برادر هستند. من مطمئن هستم هیچ اختلافی بین این مردم وجود ندارد.»

با وجود این صحبت‌ها شاهد استوری کنایه‌دار رضا کرمانشاهی مدیر اجرایی تی‌تی‌ها پس از پایان بازی علیه سپاهان بودیم که با واکنش میرصالحیان، مدیر روابط عمومی سپاهان هم همراه بود ولی به نظر می‌رسد عزم مدیران دو باشگاه رفع کدورت‌ها و آشتی دوباره است و باید دید این پیمان قدیمی دوباره احیا می‌شود یا نه؟

1997